QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

CiU puja a set regidors i obté la majoria absoluta a l’Ametlla

Un error en la transcripció dels resultats d’una de les meses electorals a l’Ametlla va fer que CiU acabés la nit electoral de diumenge passat amb sis regidors a només tres vots de la majoria absoluta, segons el Ministeri de l’Interior. Aquest divendres amb EL 9 NOU l’anàlisi al detall del 22-M.


El 9 Nou
27/05/2011

L’escrutini correcte, però, acaba donant a la candidatura liderada per Andreu González sis vots més dels que li assignaven diumenge els resultats oficials provisionals. Això es tradueix en l’increment d’un regidor –de sis a set– i, per tant, en l’obtenció de la majoria absoluta, que els permetrà governar sense haver de pactar amb ningú. Carles Borràs és el regidor que completarà l’equip de González, que assolirà l’alcaldia després de dos intents i vuit anys a l’oposició.

La correcció dels resultats, en canvi, perjudica Solidaritat Catalana per la Independència. Perden vuit vots respecte a les dades publicades pel Ministeri de l’Interior durant la nit electoral. Aquesta davallada els va fer perdre el segon regidor que s’havien assignat per pocs vots.

Més informació electoral, sobre pactes i negociacions aquest divendres amb EL 9 NOU.

LA PREGUNTA

Creu que és beneficiosa l’expedició a la lluna?

En aquesta enquesta han votat 86 persones.