QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Com seran els professionals informàtics del futur?

El grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic prepara experts versàtils en informàtica, disseny digital i tecnologies emergents

En un món cada cop més digital, les empreses busquen perfils informàtics capaços de combinar coneixements tècnics amb creativitat. El grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) respon a aquesta demanda oferint una formació que integra sòlides bases de programació amb habilitats en disseny interactiu i desenvolupament tecnològic.

Especialistes en multimèdia, aplicacions i intel·ligència artificial

El grau prepara professionals amb un perfil adaptat tant a les necessitats actuals com als reptes de futur. Segons David Reifs, coordinador de la titulació, “integra tant les bases clàssiques de la informàtica com les competències actuals en el desenvolupament d’aplicacions innovadores, el disseny visual i multimèdia, els entorns immersius, la programació de videojocs i l’ús de tecnologies de realitat virtual i augmentada aplicades a la indústria”. Així mateix, afegeix que “s’hi treballen els fonaments de l’electrònica i l’internet de les coses (IoT), juntament amb la gestió de projectes i el treball en equip, essencials per a l’exercici professional en entorns tecnològics multidisciplinaris”. La intel·ligència artificial s’aborda de manera transversal durant el grau, fet que permet als estudiants adquirir-ne una visió global i aplicar-la de forma natural a la seva futura activitat professional.

Segons Malu Calle, degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, l’objectiu és formar graduats polivalents. “Les empreses requereixen professionals capaços d’adaptar-se als constants canvis tecnològics i de treballar tant en equips multidisciplinaris com de manera independent”, apunta. Aquest enfocament assegura que els estudiants estiguin ben preparats per afrontar els reptes del mercat laboral i desenvolupar-se en camps com la creació de videojocs, el desenvolupament d’aplicacions o la gestió de projectes digitals.

Una formació estretament vinculada al món empresarial

Un dels trets distintius d’aquest grau és la col·laboració constant amb empreses dels àmbits tecnològic i creatiu, amb la incorporació de pràctiques i projectes reals al llarg de la formació. Els estudiants duen a terme un semestre d’intensificació en una empresa, on participen en projectes especialitzats i fan el seu primer contacte professional amb el sector.

Gràcies a aquesta aproximació pràctica, quan acaben els estudis, els graduats tenen competències aplicades i una visió directa de les necessitats actuals en àrees com el desenvolupament de programari, la ciberseguretat, els sistemes intel·ligents i el disseny d’experiències d’usuari.

Professionals adaptables en un món digital en evolució constant

En completar el grau, els estudiants es converteixen en professionals molt sol·licitats pel sector tecnològic. Tenen domini tant de la part visual i interactiva de les aplicacions com de la seva arquitectura interna, la qual cosa els permet participar en una gran varietat de projectes.

L’àmbit creixent de la realitat virtual i augmentada també ofereix sortides en sectors com la indústria, el turisme o l’educació, que necessiten perfils formats en noves tecnologies. A més, poden dedicar-se a crear aplicacions multimèdia interactives, dissenyar experiències digitals o treballar com a especialistes en visualització de dades i producció de continguts digitals.

El grau en Multimèdia: de programar aplicacions a dirigir espectacles amb drons

Ernest Biosca, graduat en Multimèdia per la UVic, cofundador de Flock Drone Art i codirector del Drone Show Festival.

Què et va portar a dedicar-te a la creació d’espectacles de llum amb drons?

Em vaig decantar pel grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs perquè combinava enginyeria informàtica amb creació i art, dues àrees que m’atreien molt. Va ser just la fusió que buscava. Aquesta combinació m’ha obert moltes portes i m’ha permès explorar àmbits inesperats, com el treball amb drons, en què mai hauria imaginat arribar.

De quina manera t’ha servit tenir formació tant en codi com en disseny?

El grau uneix disciplines com disseny, programació, anàlisi de mercat i bases de dades. Un perfil multimèdia entén totes aquestes àrees, pot concebre un projecte des de l’inici fins al final i comunicar-se bé amb tot l’equip. Aquesta visió global és clau per crear productes més complets i funcionals.

Quines sortides laborals ofereix un perfil tan transversal com el de Multimèdia?

És justament aquesta unió de tecnologia i de creació i art el que fa especial la carrera i el que obre tantes portes en àmbits molt diferents. Les feines més habituals són en programació web, gestió de continguts, videojocs, desenvolupament 3D, drons i xarxes socials, entre d’altres. En definitiva, tasques de programació amb disseny, art i criteri estètic. L’escala és, per tant, molt àmplia.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 219 persones.