Comença l’enderroc de l’antiga discoteca Bora Bora per fer-hi un centre logístic

Els promotors preveuen que la nova nau estarà construïda a principi de 2023

L’enderroc de les instal·lacions de l’antiga discoteca Bora Bora i de diferents locals d’oci del seu voltant ha començat aquesta setmana. És el primer pas per a la construcció d’un centre logístic que promou la multinacional nord-americana del sector immobiliari Scannell, que uns mesos enrere va comunicar que havia adquirit els terrenys.

L’objectiu és construir unes naus de 13.500 metres quadrats que està promovent a risc (és a dir, sense tenir cap inquilí compromès), però que té una clara vocació de convertir-se en un punt de distribució d’última milla especialitzat, per tant, en comerç electrònic.

La promotora, que està en plena expansió de l’activitat a la Península i ja ultima el primer complex a Santa Perpètua de Mogoda, espera que les instal·lacions de Montornès estiguin en disposició d’entrar en funcionament durant el primer trimestre de l’any que ve.

El grup promotor ja havia comunicat la intenció d’enderrocar l’espai que havia ocupat la discoteca i el centre d’oci nocturn (aquest últim tancat ja des d’abans de la pandèmia).

L’opció que una altra activitat substituís la de la discoteca ha estat benvinguda des de tots els sectors, donats els problemes d’ordre públic que s’hi havien produït.

De fet, l’Ajuntament de Montornès ja havia fet actuacions per facilitar el tancament de l’activitat, que l’aturada de l’oci nocturn per la pandèmia va acabar precipitant. Ara, l’Ajuntament dona la benvinguda a una nova activitat, compatible amb els usos del polígon i que propiciarà la creació de llocs de treball “per contribuir a superar aquesta etapa tan negativa”, ha assenyalat l’alcalde, José A. Montero.

Treballs d’enderroc de les naus de la discoteca / Griselda Escrigas

Scannell preveu que el projecte es desenvoluparà sota els criteris de construcció més exigents, i s’hi introduiran elements d’estalvi energètic, com panells fotovoltaics, il·luminació LED i cinc punts de recàrrega de vehicles. A més, bona part dels materials procedents de l’enderroc es reutilitzaran en la construcció de l’edifici.

La promotora ha optat, com algunes altres de les grans construccions logístiques en curs a la comarca (a l’antiga rotativa del grup Zeta, a l’antiga Bimbo o a l’antiga Bigsa, per exemple), per restaurar actius obsolets. És una alternativa davant l’escassetat d’oferta de sòl viable per a activitat logística que es produeix a l’entorn de Barcelona.

LA PREGUNTA

Està d’acord que la Unió Europea imposi aranzels als cotxes elèctrics xinesos?

En aquesta enquesta han votat 322 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't