En la sentència, la secció dissetena de l’Audiència revoca la part dispositiva absolutòria d’un jutjat de Granollers i condemna l’Estació de Servei Granollers en entendre que la gasolinera és responsable de l’actuació “negligent” del treballador, que va provocar la immediata avaria del cotxe per un excés d’oli.
Els fets van passar el 24 de desembre de 2006, quan la demandant va portar el seu vehicle, que ja patia una avaria prèvia, a la gasolinera, on va comprar una llauna de cinc litres d’oli perquè tenia el dipòsit sota mínims.
Un operari va abocar al dipòsit els cinc litres de la llauna d’oli, cosa que va provocar una avaria immediata del vehicle, en sobrepassar-se el límit establert.
En un primer moment, un jutjat de Granollers va absoldre la gasolinera perquè va estimar que no es podia culpar l’establiment per l’actuació del treballador, ja que el servei tècnic no figurava entre les seves funcions.
No obstant això, l’Audiència ha revocat aquesta part dispositiva absolutòria i ha condemnat la gasolinera a indemnitzar la dona -amb la quantitat que va costar la reparació del vehicle-, ja que considera que no pot exigir-se que totes les tasques dels empleats d’una gasolinera, com netejar els vidres, mirar el nivell d’inflatge de les rodes o omplir el dipòsit d’oli, estiguin concretament especificades.