El PSC incorporarà al seu proper programa electoral la proposta de mantenir l’actual connexió de la línia R2 Nord de Rodalies amb l’Aeroport del Prat, a més de prolongar el traçat de la línia R4, que actualment enllaça Manresa amb l’Hospitalet, fins al mateix aeroport.
Així ho va anunciar el diputat socialista i regidor del PSC de Granollers, Jordi Terrades en el marc d’una roda de premsa a la seu comarcal del PSC i on també van intervenir els alcaldes de Granollers, Canovelles i la Llagosta, Josep Mayoral, Emilio Cordero i Óscar Sierra.
“Mantenir la connexió de l’R2 amb l’aeroport és una necessitat”, va apuntar Terrades, després que el ple del Parlament rebutgés la setmana passada aquesta mateixa proposta amb els vots en contra de JxCat i ERC. El grup socialista l’havia presentat com a alternativa al nou mapa de Rodalies projectat per la Generalitat, que estableix una única connexió ferroviària amb l’aeroport a través de trens llançadora que sortiran de l’estació de Sant Andreu Comtal i que podria esdevenir una realitat en qüestió de tres anys.
“El fet de perdre la connexió directa amb l’aeroport acabarà perjudicant molts usuaris de Rodalies del Vallès Oriental”, va lamentar Terrades. En relació al tren llançadora projectat per la Generalitat, va alertar que “actualment els túnels ferroviaris que travessen Barcelona ja es troben prou saturats i sumar-hi una nova línia empitjorarà la situació, perjudicant el servei de Rodalies i els seus usuaris vallesans”.
Terrades va emmarcar la proposta del PSC en un paquet de mesures pensades per fomentar l’ús del transport públic, entre les quals destaca també la connexió de les línies R8 i R4 a l’alçada de Barberà del Vallès per tal de millorar la mobilitat entre ambdós vallesos. “Nuclis com Granollers, Mollet, Sabadell o Terrassa necessiten estar ben connectats, de manera que els usuaris d’hi puguin desplaçar sense necessitat de fer exercicis d’atletisme a camp obert a Montcada i Reixac”, va subratllar Josep Mayoral en aquest punt.
“Cal desdoblar fins a Vic”
L’alcalde de Granollers va reinvindicar la connexió ferroviària de les comarques vallesanes com “l’indicador més important que anem cap a un nou model econòmic”. Mayoral també es va referir al desdoblament de la línia R3, actualment projectat només entre Parets i la Garriga. “Amb això no n’hi ha prou. Insistirem al Ministeri que cal desdoblar fins a Vic”, va concloure.
{{ comment.text }}