Granollers permetrà a bars i restaurants ampliar l’espai destinat a terrassa

El 15% dels locals que tenien terrassa -26 de 175- no la podran obrir perquè no hi ha suficient espai per guardar les distàncies de seguretat amb vianants o altres elements com les façanes o els vehicles estacionats


25/05/2020
Granollers

L’Ajuntament de Granollers permetrà que bars i restaurants de la ciutat demanin una ampliació de l’espai que tenen destinat a la terrassa per poder posar més taules. Per fer la sol·licitud, s’ha penjat un model d’instància específic al web municipal, ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

El consistori ha fet una revisió cas per cas de les prop de 200 terrasses que hi ha autoritzades a la ciutat. Un 15% no poden reobrir aquest dilluns perquè estan en carrers on no es poden respectar les distància que marca la normativa del govern espanyol en el procés de desescalada.

“Com a criteri general, s’han desestimat les terrasses en voreres de menys de quatre metres d’amplada i les que no era recomanable ubicar-les a la calçada per raons de mobilitat i/o seguretat”, han recollit fonts de l’Ajuntament en un comunicat aquest dilluns.

El 85% restant sí que ho poden fer amb com a màxim el 50% de les taules autoritzades en la llicència municipal. Alguns establiments han aprofitat ja aquest dilluns per reobrir les terrasses a la via pública.

Segons ha informat l’Ajuntament, de les 176 terrasses que actualment hi ha a Granollers, 150 poden obrir segons es desprèn de l’anàlisi fet terrassa per terrassa per part dels serveis municipals de Via Pública, Mobilitat, Policia Local, Salut Pública i Protecció Civil.

En la majoria dels casos no cal fer cap canvi en l’espai per complir la normativa. En altres casos, sí que s’haurà de resituar “per garantir la distància de seguretat entre els usuaris de la terrassa i els elements del seu entorn com vehicles, façana de l’establiment…”.

L’ampliació de l’espai de la terrassa està pensada per “minimitzar els efectes econòmics del temps en què no s’ha pogut obrir” i s’haurà de fer “respectant el 50%” de l’ocupació màxima de l’espai.

Normativa per a les terrasses

L’Ajuntament recorda que els criteris que s’han de complir a l’hora de col·locar les terrasses a la via pública segons estableix el reial decret que ho regula per part del govern de l’Estat espanyol:

  • La separació entre taules haurà de ser com a mínim de dos metres lineals.
  • La separació de les taules respecte dels elements del seu entorn (façana de l’establiment, porteries d’escales properes, mobiliari urbà…) ha de ser com a mínim tres metres lineals.
  • En el cas que no es puguin complir les distàncies de seguretat, el nombre de taules haurà de ser inferior al 50% i sempre dins de la superfície autoritzada.
  • Si es reuneixen un màxim de 10 persones, la taula ha de poder permetre aquesta distància mínima interpersonal. Així mateix, el conjunt global de la terrassa haurà de garantir la distància de seguretat amb la zona destinada al trànsit de vianants.
  • El titular de l’activitat haurà de netejar i desinfectar la terrassa, en particular taules i cadires, entre un client i un altre.
  • Es prioritzarà la utilització d’estovalles d’un sol ús.
  • S’haurà de posar a disposició del públic dispensadors de gel hidroalcohòlic a l’entrada de l’establiment o local.
  • Caldrà evitar fer servir les cartes impreses, optant per l’ús de dispositius electrònics propis, pissarres, cartells o altres mitjans similars.
  • Els elements auxiliars del servei, (vaixella, cristalleria, coberteria o estovalles…), s’hauran d’emmagatzemar en recintes tancats o lluny de zones de pas entre clients i treballadors.
  • S’eliminaran productes d’autoservei com a tovallolers, escuradents, setrills, prioritzant les dosis d’un sol ús.
  • L’ús dels banys per part dels clients s’ajustarà a l’ocupació màxima d’una persona, excepte en els casos de persones que puguin requerir assistència.
  • Els lavabos s’hauran de netejar i desinfectar almenys sis vegades al dia.
  • Es disposarà de paperera específica per a la recollida selectiva del material/elements de protecció individual dels usuaris de la terrassa.
  • Els responsables de les activitats autoritzades que constitueixin una ocupació de la via pública, hauran d’adoptar les mesures necessàries per evitar embrutar-la o deteriorar-la, i procediran a netejar la part de la via utilitzada en cas que fos necessari. L’incompliment d’aquesta obligació serà considerat falta greu.

Cronologia de l’impacte del coronavirus al Vallès Oriental.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 144 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't