Cricursa ha guanyat 5.000 metres quadrats de superfície productiva a Granollers, amb l’ampliació de la fàbrica que inaugura aquest dimecres. La inversió que s’ha desenvolupat en els últims anys, plantant cara a la crisi, dota la seu central de la companyia familiar de més capactitat productiva, però a més permet accedir a nous projectes. La tecnologia que s’ha introduït a la fàbrica propicia l’elaboració de vidre de més grans dimensions.
La firma ha destinat un milió d’euros anuals durant els últims exercicis per tirar endavant el projecte. El resultat ha estat una empenta definitiva a la internacionalització de l’activitat. Abans de la crisi el mercat interior representava aproximadament la meitat de les vendes de la companyia. En els últims exercicis, aquest pes ha quedat minimitzat i, ara, les exportacions representen entre el 90 i el 95% de les vendes.
Amb les noves instal·lacions, l’empresa guanya capacitat per elaborar vidres de fins a 12 metres, i aquesta opció obre les portes a projectes més ambiciosos. El resultat ja es pot veure a la botiga Apple de Brussel·les, i properament en diversos projectes en els quals l’empresa està participant a la City de Londres, als Estats Units, al Canadà i a Hong Kong, entre d’altres.
En aquests i altres projectes, l’empresa col·labora, com ha estat habitual en els últims anys, amb els grans noms de l’arquitectura, com Norman Foster o a Arata Isozaki. Amb la introducció de la nova tecnologia, l’empresa té possibilitat d’accedir a projectes més exclusius i participar de manera més activa en la construcció d’edificis de gran alçada.
{{ comment.text }}