Tots dos partits, amb tres regidors cadascun, van apartar de l’alcaldia CiU, que amb 5 regidors havia estat la força més votada. En el ple extraordinari de dimecres, però, el PIC-PM va votar en contra del pla d’ajust que proposava AI-AM, el grup de l’alcalde, Vicenç Sánchez.
Segons el cap de llista del PIC-PM, Ramon Cordero, el pla, preveia una reducció del 10% del sou dels treballadors municipals i l’augment d’un 20% de les quotes de l’escola bressol i l’escola de música. Cordero ha acusat el grup de l’alcalde de no haver consultat prèviament les mesures del pla i d’haver-los comunicat els detalls “tres minuts abans del ple”.
Cordero, que en virtut del pacte de govern hauria de ser alcalde de Castellterçol en el darrer any del mandat, diu que el seu grup se sent tractat com si estigués a l’oposició. “Fan la seva. Ens tracten com si fóssim comparses”. El resultat va ser que cap membre del PIC va anar al ple i no es van poder aprovar els punts de l’ordre del dia.
Per la seva banda, Vicenç Sánchez afirma que el pla, rebutjat amb els vots del PIC i CiU, permetia mantenir el personal i els serveis municipals”. L’alcalde diu que el fet de no haver-lo aprovat “vol dir que ens l’imposaran des del govern de l’estat” i adverteix que l’Ajuntament té un deute de 2,8 milions en 17 crèdits que ha de pagar fins l’any 2021 i que si s’afegeixen les factures pendents, la xifra arriba fins als 4 milions. Cap dels dos socis de govern ha parlat d’un possible trencament del pacte.