L'expert/a respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Danone invertirà 3,3 MEUR fins al 2023 per acabar la digitalització dels sistemes operatius de la planta de Parets

El grup estudia ofertes i promocions per combatre l’alça de preus alhora que manté l’aposta pels productes vegetals

Danone acabarà la inversió de 6,7 milions d’euros per digitalitzar els sistemes operatius de la planta de Parets del Vallès aquest 2023. La cadena d’alimentació ja ha invertit al voltant de la meitat dels recursos en un magatzem robotitzat de matèries primeres i els 3,3 milions restants s’invertiran en els propers dos anys. El grup celebra el 40è aniversari de la fàbrica amb una aposta per les instal·lacions, que han rebut una inversió de 16 milions d’euros en els últims dos anys per convertir-la en una planta híbrida, amb dos circuits de producció de làctics i d’alternatives vegetals. El fabricant preveu augmentar la producció de productes vegetals i estudia ofertes i promocions per combatre l’alça de preus.

L’aniversari de la planta arriba en ple auge de costos per la indústria alimentària, en mig d’una inflació que supera els dos dígits. Per aquest motiu, Danone estudia fer ofertes “jugant amb formats i promocions” per “acompanyar les famílies en el context actual” però “sense baixar la qualitat”, ha detallat Laia Mas, directora d’Assumptes Corporatius i Sostenibilitat a Danone Iberia, en una visita a la fàbrica. 

En un moment en el qual es debat sobre com afrontar les conseqüències d’un possible tall de gas rus, Mas ha detallat que la planta vallesana té un “avantatge competitiu” de comptar amb energia 100% renovable, a través d’un acord amb Iberdrola

El grup ha apostat per especialitzar-se en segment de mercat en creixement com la compaginació de productes làctics i vegetals –flexitarianisme– i també pels productes alts en proteïnes per ús mèdic i esportiu.

Actualment, el 15% de la producció de la planta són amb base a alternatives vegetals com la soja, el coco o la civada que es comercialitzen majoritàriament sota la marca Alpro, marca creada el 2016, però que va experimentar el creixement fort a partir del 2020, i ja acumula 1.000 milions de vendes a escala global.

“Tenim la capacitat d’adaptar-nos i introduir més línies d’envasat per produir més productes vegetals si és necessari”, ha dit Victor Sales, director d’Operacions de Danone Iberia.

Exportació de més del 20% de la producció

A la planta de Parets en l’actualitat es produeixen 132 referències diferents, entre productes làctics i vegetals i es fan més de 700 anàlisis diàries per assegurar la qualitat els productes. En el cas de les alternatives vegetals, la producció segueix 5.000 controls anuals i es fa a través d’un circuit tancat, evitant el contacte amb l’àrea de producció làctia.

La fàbrica vallesana exporta el 23% de la producció de marques com Alpro, Activa i Oikos, sobretot a Portugal, Regne Unit i Irlanda.

La direcció ha destacat la “importància estratègica” d’unes instal·lacions que es van inaugurar el 1982 i que han destacat per ser “motor de canvis” i per promoure la innovació, sent l’origen de productes com Actimel o Danacol i que ara és la primera d’Europa en produir en dos circuits diferents iogurts i alternatives vegetals.

Actualment la fàbrica dona feina a 160 persones, que en els últims anys han hagut de formar-se per afrontar els canvis en la producció i els processos més digitalitzats. 

LA PREGUNTA

És bona idea que el Govern central creï una empresa pública per construir habitatge?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't