Ha estat un treball que han fet els estudiants de les dues classes de primer d’ESO durant el primer trimestre d’aquest curs i que forma part del treball per projectes que s’ha introduït a l’institut Hipatria d’Alexandria, a Lliçà d’Amunt. Primer, van estudiar la normativa vigent i, posteriorment, es van dividir la zona del centre del poble entre diversos grups i van sortir al carrer per veure si voreres, equipaments públics o negocis privats complien la llei d’accessibilitat i, per tant, permetien sense problemes l’accés de persones amb problemes de mobilitat.
En la recerca, van anar apuntant i fent fotos dels problemes que trobaven: un taulell massa alt a l’ambulatori de la Cruïlla, un ascensor sense codis amb Braile a l’edifici de l’Ajuntament, un graó que dificulta l’accés al bar de L’Aliança o banys sense adaptar a l’escola Lliçà i al pavelló. Tota la informació ha servit per crear un mapa digital que documenta i situa tots els punts.
Amb tot el material han fet o programat diverses accions. La central, una exposició a la biblioteca del poble on repassen els exemples que s’han trobat en la recerca. També han preparat una jornada de jocs i conscienciació pels alumnes de l’escola Lliçà i pels alumnes de primer d’ESO del mateix institut o han exposat la situació a l’Ajuntament perquè la brigada municipal, amb la seva col·laboració, resolgui algun d’aquests punts.
{{ comment.text }}