La firma de Llerona impulsa aquesta societat amb un empresari local amb l’objectiu de cobrir des de Xile tot el mercat americà. L’acord arriba després que la companyia vallesana va captar un client important a la zona.
“Havíem arribat a la certesa que el mercat intern està molt aturat, sobretot perquè som molt selectius i que podíem créixer però a l’exterior”, assenyala Manuel Almendros, fundador i gerent d’Almenibor. “Hem escollit Xile perquè és el país més estable i el que dóna més seguretat, a banda de la confiança amb el soci”. “El mercat americà dóna bones perspectives per començar a vendre a altres països americans, i estar establerts allà ens ho fa més senzill”, remarca.
L’empresa ja tenia negocis internacionals, i les vendes a països com Itàlia, Hongria, Polònia i Noruega representaven un 20% de la facturació. Amb l’accés als mercats americans, Almendros confia que a mitjà termini les vendes internacionals puguin situar-se en un 50% del total, i a més llarg termini es pot donar el cas que les vendes arribin a superar les que representen les del mercat espanyol.
El sector dels productes promocionals ha estat clarament afectat per la crisi. “Crec que l’hem sabuda gestionar, i hem pogut tancar amb beneficis cada any, però hi ha hagut moltes dificultats”, recorda Almendros, que va fundar Almenibor amb la seva dona l’any 1982. Llavors era una empresa molt focalitzada cap als productes promocionals d’empreses del sector turístic. “Al cap d’uns anys vam veure que ens havíem de diversificar; l’any 2002 vam obrir una oficina a Madrid que se situava més a prop d’altres mercats, com la perfumeria o els laboratoris i ara estem a tots els sectors”, explica.
L’empresa es dedica al disseny i la distribució d’articles promocionals. La fabricació es fa tota a l’estranger. “Conservem un codi de conducta sobre el respecte dels nostres proveïdors pels drets humans, el medi ambient i la prohibició d’ús de mà d’obra infantil”, explica Almendros. És un codi de conducta sotmès a auditories, en molts casos imposades pels clients.
L’empresa dóna feina actualment a 12 treballadors i té una facturació propera a tres milions d’euros.