Sirvent regenta la ferreteria amb aquest mateix nom al carrer Joan Prim de Granollers, i assumeix el càrrec després d’haver estat vicepresident de la cooperativa i en ple procés de transició en el model de botigues, que estan unificant-se sota l’ensenya Optimus.
“El llançament d’Optimus és un projecte il·lusionant, suposa una transició, dins dels paràmetres que ens han definit sempre, sobretot com a comerç de proximitat”, explica Sirvent. El procés de reconversió de les marques comunes de les ferreteries associades segueix el ritme previst. Va començar a l’estiu i es preveu acabar el 2015 amb 120 establiments amb la nova marca, que substituirà les tradicionals Cofac i Cifec, que amb la seva fusió van donar peu a la creació de QF Plus. Es preveu que l’any vinent facin el canvi a la nova marca un centenar més d’establiments i per al 2017 es completi tota la xarxa de botigues. Actualment, la cadena té 300 associats amb més de 400 punts de venda, la majoria a Catalunya i Balears, que sumen facturacions per valor de 260 milions d’euros.
Al Vallès Oriental, el canvi també avança segons les previsions. QFPlus té 17 establiments associats a la comarca, dels quals sis ja han adaptat el format Optimus i tres més tenen avançat el procés de canvi. Una de les últimes ferreteries a incorporar l’ensenya ha estat la ferreteria Carbonell, a Llinars, un establiment amb dilatada trajectòria (es va fundar el 1957) i que té 800 metres quadrats de superfície de venda. Anteriorment, havien fet la transició les botigues Sanejament Soler i Subministraments Boluda (Caldes), Ferreteria Sirvent (Granollers), Ferreteria Montseny (Cardedeu) i AD Marina (les Franqueses). Tres establiments més, a Sant Celoni, Montornès i l’Ametlla, ja han fet passos per incorporar-se a la xarxa Optimus.
Els canvis són visibles en la presentació de les botigues, però van més enllà de la imatge. L’assortiment comú i les estratègies de màrqueting unificades també suposaran un canvi. Optimus ha estat una iniciativa llançada per tenir més capacitat competitiva, fins i tot davant de grans operadors que ja són al país o que poden arribar en un futur. “Les crisis ajuden molt i, en aquest cas, ens ha permès veure més ràpidament que hi ha molts canvis en el sector”, reflexiona el nou president de QFPlus.
Amb el nou disseny dels establiments també hi ha previst l’impuls a la venda electrònica. “No volem deixar de promocionar el comerç de proximitat, el de servei, que és el que ens caracteritza, però hem d’estar capacitats per respondre a la demanda de venda on line”, explica Sirvent.
Les cooperatives de ferreteria –com Cofac i Cifec, que van donar origen a QFPlus– han estat fonamentals per mantenir una estructura de comerços de proximitat al país. “Vam poder fer teixit, i quan n’hi ha, la defensa és més fàcil”.