L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Gallo obté el 2,4% del mercat en el primer any al segment de brous

L’aposta industrial del grup per la planta de Granollers ha aconseguit una quota de mercat del 2,4% en aquest segment

El 9 Nou
18/07/2024
Granollers

Grup Gallo es mostra satisfet de l’evolució al mercat de brous. L’aposta industrial del grup per la planta de Granollers ha aconseguit una quota de mercat del 2,4% en aquest segment, en el poc més d’un any i mig des que van sortir els primers caldos de la planta vallesana. L’empresa continua amb l’aposta per la innovació en aquest àmbit amb la introducció d’una nova varietat, el brou de marisc, que és la sisena especialitat de la marca en aquest sector.

Gallo apunta que la seva entrada en aquest mercat ha contribuït al creixement del consum de caldos industrials que ha tingut l’Estat durant l’any passat. En els primers passos que va fer, la categoria de brous industrials havia crescut aproximadament un milió d’euros i Gallo havia aconseguit que un 3,7% dels clients potencials s’inclinessin per la seva marca.

L’empresa insisteix en l’aposta per aquesta branca de productes amb el llançament del nou brou natural de marisc, amb el qual apunta que dona resposta a la demanda d’aquest producte al mercat espanyol. Actualment, els brous de peix, per a paella o fideuà i fumet, són la segona varietat de més pes al mercat de caldos i representen un 19% del total, amb un augment del 4% en el seu consum. Gallo entra en aquest mercat amb un brou que utilitzable per a plats com la fideuà o els arrossos, però també per a sopes i altres guisats. És un producte amb un 20% de gamma, que destaca per l’alta concentració de marisc.

Aquesta és la sisena especialitat que Gallo treu al mercat en aquest segment des que va accedir-hi a principi de 2023. Va ser després d’haver invertit 15 milions d’euros a la planta de Granollers per acollir aquesta producció. Ara, a Granollers, Gallo hi elabora els caldos, a més de les especialitats de pasta farcida i les plaques de pasta per recobrir canelons i lasanyes.

Les quotes de mercat estan en creixement, tot i que encara estan lluny de les que el grup presenta en altres segments de mercat. Especialment, en el de pasta seca, en el qual és líder amb un 35% de quota de mercat.

També té presència elevada en el segment de salses, amb un 29%, i en farines, amb un 16%, segons dades de la companyia. Gallo, que des de 2019 és propietat del grup de capital risc Proa, que va adquirir l’empresa a la família Espona, que va fundar la companyia fa 75 anys, va facturar 240 milions d’euros l’any 2022.

LA PREGUNTA

Aquest any participarà del sopar de Nadal d’empresa?

En aquesta enquesta han votat 180 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't