KH Lloreda projecta doblar les vendes per la bona acollida als EUA

La companyia tanca acords amb gairebé una desena de cadenes de distribució nord-americanes

Els productes de KH Lloreda han tingut una benvinguda destacada als Estats Units. La bona resposta és esperançadora per al fabricant de Canovelles, que fa projeccions ambicioses. “Amb el creixement que ens dona consolidar-nos als Estats Units estem en disposició de doblar la facturació en dos o tres anys”, aventura el president de l’empresa, Josep Maria Lloreda. Això implicaria superar la ratlla dels 100 milions d’euros entre 2025 i 2026.

La firma de Canovelles, amb el desgreixador KH-7 com a principal reclam, ha superat la fase de proves amb el gegant de la distribució al país Walmart. L’acord amb aquesta cadena va ser el detonant de l’entrada ambiciosa de KH Lloreda al país. Va començar amb una fase de proves a 900 establiments fa poc més d’un any. “Amb els testos superats, preveiem que entre febrer i març ja podrem ser a entre 2.000 i 3.000 botigues de la cadena”, avança Lloreda.

Els objectius al mercat americà s’estan complint amb escreix, fins al punt que KH Lloreda ha absorbit la societat que va crear en aquell país per oferir més garanties que es donarà als Estats Units el mateix servei que es dona a l’Estat espanyol, encara el principal mercat per a la companyia. L’empresa ha aconseguit acords amb altres grans distribuïdors americans per refermar la presència en aquell mercat.

Aquests acords ja són ferms amb cadenes com La Michoacana, Piggly Wiggly, Food City, Winn Dixie, MDI, Lowes Food o HEB. En aquesta última cadena, una de les 10 primeres dels Estats Units i amb una xarxa de més de 300 botigues a l’estat de Texas, la previsió és entrar a les lleixes del 95% dels seus establiments.

“Als Estats Units anem bé i tenim capacitat per absorbir la demanda i no fallar”, destaca Lloreda. L’accés a aquell mercat ha anat acompanyat d’un potent suport de campanyes de màrqueting digital. “Donem la imatge d’una empresa innovadora, creativa i a l’última en sostenibilitat”, assenyala el propietari de la companyia.

A més de la presència als supermercats, KH Lloreda té acords per formar part de l’oferta de comerç electrònic de la mateixa Walmart, i també Amazon. Aquesta proposta pel comerç electrònic s’estén a altres mercats, com l’espanyol, a través, per exemple de Carrefour.

Els Estats Units suposen un pas ferm endavant en el procés de creixement internacional de l’empresa. Actualment, la companyia distribueix els seus productes en una quinzena de països, i està aconseguint bona resposta en forma de quotes de mercat elevades a Xile, Croàcia, Israel o Itàlia. A l’Estat espanyol, dues marques de la companyia són líders de mercat. En desgreixadors, KH-7 té una quota de mercat del 48,2% i en llevataques Sin Manchas arriba al 48,5%.

Després de créixer un 8% l’any passat, fins a 55,6 milions de facturació, l’empresa confia a avançar aquest 2023 en la mateixa línia i arribar als 58 milions d’euros. En els últims mesos, l’empresa ha canviat la imatge dels productes, arran de la reducció de pes de l’ampolla i la millora del polvoritzador (que es pot reutilitzar més cops). Tot el plàstic dels envasos és reciclat i reciclable. L’empresa té en cartera inversions en millores tecnològiques en el procés de fabricació i la logística.

LA PREGUNTA

Laporta ha de destituir Xavi?

En aquesta enquesta han votat 478 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't