La cadena de moda Mango avança cap a la concentració de tota l’operativa logística a Lliçà d’Amunt. Un cop acabades les obres d’ampliació del centre logístic i, en plena reorganització de l’activitat d’oficines, el personal dedicat a les operacions logístiques més enllà de la preparació de comandes s’està traslladant des de la seu central de Palau-solità i Plegamans a Lliçà d’Amunt. Ara, al principal centre de distribució de la cadena, a més del múscul logístic també hi haurà el cervell de les operacions. Això inclou tota l’operativa del comerç electrònic, que està guanyant un pes creixent en el volum global de la companyia.
Mango ha completat en els últims mesos l’ampliació del centre logístic de Lliçà d’Amunt. L’actuació ha anat més avançada que l’altra gran inversió en estructura interna que la companyia està afrontant en els últims mesos: la reforma de les oficines centrals. És en aquest marc que s’està produint una reorganització interna de les seus. Amb la reorganització, s’estan agrupant els diferents serveis administratius, de disseny i logístics del grup. Les modificacions en aquesta operativa afecten els fins a 2.200 treballadors dels serveis centrals de Mango.
L’empresa apunta que aquests trasllats ja estaven previstos quan es va afrontar la doble ampliació dels espais logístics i administratius. El grup apunta que ara la seu de la companyia disposarà de tres edificis, dos a Palau-solità i Plegamans (els anomenats Hangar, amb els treballadors de disseny, comunicació o sosteniblitat, i Gallery, amb finances, informàtica o recursos humans) i Lliçà, on es concentra l’operativa de cadena de subministrament i el comerç electrònic.
Ampliació completada
Mango ha completat recentment l’ampliació del centre logístic. Ara ocupa 90.000 metres quadrats més (gairebé el doble dels construïts en les primeres fases) en una actuació que, a més de l’obra civil, ha comportat inversions en equips de gestió. En total, han estat 88 milions d’euros d’inversió per aconseguir incrementat la capacitat de manipulació al centre en 10.000 peces més cada hora. Ara se’n podran gestionar fins a 85.000 l’hora, segons dades de la companyia.
El trasllat també acompanya el creixement de l’activitat del comerç electrònic, que ja aporta gairebé un terç dels 3.103 milions d’euros de facturació del grup.
{{ comment.text }}