Sorli va facturar 260 milions d’euros durant el 2022, cinc més que en l’exercici anterior, i té previst invertir 30 milions en un nou centre logístic a Granollers i set establiments entre el Vallès i el Maresme al llarg d’aquest any. Així ho han explicat aquest dimarts l’administradora del grup, Anna Sorli, i el director general del grup, Josep Figueras.
La companyia celebra aquest any el seu centenari i coincidirà amb la finalització de l’etapa de reformes dels seus establiments en els darrers sis anys després d’invertir-hi 70 milions. Figueras i Sorli han assegurat que la cadena no ha repercutit als seus clients l’augment del preu de l’energia als seus productes tot i que ha passat de pagar 3,5 milions al 2021 a 8,5 milions el 2022.
En una trobada amb mitjans de comunicació, els dos directius han explicat que coincidint amb el centenari el grup Sorli engega una nova etapa d’expansió de creixement “consistent” i “més sòlidament que ràpidament”, en paraules del director general, Josep Figueras. En aquesta línia, Sorli ha anunciat que invertirà 30 milions d’euros en la construcció d’un nou centre logístic i cinc establiments, concretament cinc supermercats al Vallès o al Maresme i dos gimnasos al Maresme i a Badalona.
La construcció del nou centre logístic a Granollers, que estarà ubicat prop de l’actual, suposarà una inversió de 18 milions d’euros. Precisament, aquest dimecres se’m posarà la primera pedra i allotjarà els productes de referències de gran consum i alta rotació, a més de refrigerats i càrnics. “És un punt molt fort que cada cop més supermercats tenen i ho podem centralitzar”, ha indicat Figueras en relació als productes refrigerats. A més, el nou centre suposarà la contractació de 40 persones i ampliar la superfície logística de 14.000 metres quadrats a 25.000 entre les dues naus.
A banda, la companyia compta amb dos punts més a Mercabarna per a fruita i verdura i un altre per al peix; un tercer ubicat a Montmeló per al producte sec i refrigerat i un quart a Terrassa per als congelats. Actualment, el Grup Sorli, amb quasi 2.000 treballadors, compta amb 105 supermercats, 15 cafeteries, 3 centres esportius Sorli Sport, 3 benzineres Sorli Go, 2 restaurants, i un centre comercial exclusiu (Sorli Emocions) que inclou un hotel de 4 estrelles.
Dels 260 milions d’euros de facturació, un 90% ve dels supermercats, entre un 3% i un 4% del negoci de benzineres i la resta del sector esportiu i de Sorli Emocions, segons l’administradora del grup.
Els directius també han explicat que aquest any culmina el Pla de Carrera de Frescos que va començar el 2021 i que té com a objectiu un pla de formació específic que arribarà a 900 persones.
El grup ve d’invertir en els darrers sis anys 70 milions d’euros en reformes dels locals, una operació que s’ha finançat amb fons propis. “L’empresa ha sigut molt sana i ens va permetre el 2016 afrontar la inversió amb molta solvència”, ha assenyalat Figueras, que ha descartat l’entrada d’un soci o fons d’inversió al grup familiar, però no ha tancat la porta a adquisicions si sorgeixen noves oportunitats. “Hem d’estar preparats, financerament no hi ha problema”, ha dit el director general.
D’altra banda, els dos directius han admès que la pujada de preus dels seus productes ha estat “inevitable” però ha remarcat que la contenció ha estat important en un sector que és “hipercompetitiu”, segons Figueras. En qualsevol cas, han assegurat que l’alt cost de l’energia, que ha portat al grup a més que duplicar la despesa per aquest concepte, no s’ha traslladat als productes.
Així mateix, ambdós han comentat sobre la proposta d’aplicar un topall en el preu dels aliments bàsics, com va proposar la vicepresidenta segona del govern espanyol, Yolanda Díaz, que la “voluntat és bona però difícil com portar-ho a terme”. Segons han argumentat, hi ha factors externs que o es poden controlar com el preu “històric” del porcí o l’actual conflicte bèl·lic a Ucraïna. Figueres ha puntualitzat, a més, que a Espanya l’augment dels preus dels aliments s’ha situat al voltant d’un 14% mentre en altres països com Alemanya i Portugal s’ha enfilat fins al 20% o un 18% a França.
{{ comment.text }}