QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Eduard Guerra serà el candidat d’ERC a l’alcaldia de la Garriga

L’assemblea militants el va escollir per unanimitat dissabte

El 9 Nou
19/01/2026
La Garriga

L’assemblea de militants d’ERC i Jovent Republicà de la Garriga va escollir dissabte Eudard Guerra com a candidat a l’alcaldia per a les eleccions municipals del 2027. Guerra va ser l’única persona que es va postular per encapçalar la llista del partit i l’assemblea el va proclamar de manera unànime amb l’objectiu de “presentar un projecte i un equip renovadors per a la Garriga”, tal com ha explicat ERC en una nota de premsa.

En el mateix comunicat, han dit que la candidatura dels republicans per a les municipals pretén posar “èmfasi en una governança directa de l’Ajuntament, basada en l’equitat, la participació de les entitats i el compromís ecològic”.

Eduard Guerra, nascut el 2000 a la Garriga, és regidor del Grup Municipal d’ERC al ple des de fa un any, quan va substituir Txell Catalan al càrrec. Des de llavors fa tàndem amb l’altra regidora d’ERC, Anna Cuadrado, a l’oposició del govern de Meritxell Budó. Guerra és graduat en Ciència Política i Gestió Pública per la UAB i màster en Gestió Pública per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.

Va començar a militar al Jovent Republicà (les joventuts d’ERC) el gener del 2016 a la Garriga, on va ser secretari d’organització. Posteriorment, n’ha estat portaveu local, conseller nacional i secretari de finances i d’organització al Vallès Oriental. Des del 2022 forma part de la Permanent Nacional del Jovent Republicà

LA PREGUNTA

Veu bé el nou model de finançament per a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 380 persones.