La ciutat de Granollers reté la fuita de compra i el 94% dels seus habitants hi continua comprant, malgrat l’increment de l’oferta comercial de poblacions veïnes. En el cas dels productes alimentaris, la proporció arriba al 99%.
Són les dades dels estudis sobre comerç i hàbits de compra i sobre l’atractivitat comercial de la ciutat que ha presentat l’Ajuntament aquest dilluns.
L’estudi sobre hàbits de compra i consum de les persones residents s’ha fet mitjançant una enquesta telefònica a 500 famílies de cinc zones diferents de la ciutat. El d’atractivitat comercial, amb una enquesta a 580 persones no residents feta a peu de carrer en dijous, dia de mercat setmanal i en dissabte.
Segons l’estudi, qui consumeix a Granollers puntua l’oferta comercial de la ciutat amb una nota de 7,55 i valora els horaris, la professionalitat, la varietat i la qualitat del producte.
També s’evidencia la preocupació dels comprador per un consum responsable i la incorporació de la compra de productes alimentaris del pagès o directament del productor.
El mercat del dissabte de la plaça de la Corona és valorat molt positivament. Entre els visitants, el 13% compren en aquest mercat de productes de proximitat que funciona des del gener del 2017.
{{ comment.text }}