El servei de bus urbà de la conurbació de Granollers, el Transgran, que inclou també les Franqueses, Canovelles i la Roca, encara no ha recuperat el nombre de viatgers que tenia abans de la pandèmia. Ho va explicar el regidor de Mobilitat de Granollers, Juan Manuel Segovia, en el darrer ple en què es va aprovar la liquidació del conveni de l’any 2020 amb el Departament de Territori, l’Autoritat del Transport Metropolità, els ajuntaments i l’empresa Sagalés i el nou conveni d’aquest any 2022.
Segovia va detallar que l’any 2019, el Transgran va transportar 1.248.030 viatgers i les perspectives per a l’any següent eren arribar a 1,3 milions, però la covid va trastocar tots els plans. L’impacte de la pandèmia va provocar que el nombre d’usuaris es reduís en prop del 47%, fins a 684.115.
Els ajustos aplicats arran del confinament i les restriccions van provocar una reducció de 153.000 quilòmetres recorreguts, aproximadament un 30% de l’habitual. Pel que fa a la liquidació, el servei va acabar amb un dèficit d’1.329.037 euros dels quals l’Ajuntament de Granollers en va haver d’assumir 824.000, d’acord amb el repartiment entre els quatre municipis de la conurbació.
D’altra banda, el nou conveni d’aquest any 2022, que s’hauria d’haver aprovat a finals de l’any passat però s’ha endarrerit també per la pandèmia, preveu un nou repartiment de la part del dèficit que haurà d’assumir cadascun dels quatre ajuntaments.
S’ha calculat en base a un estudi sobre els usuaris del servei de cada municipi. Així Granollers passarà de suportar un 67,63% a un 68,59% del dèficit; la Roca del 3,88 al 4,96%; Les Franqueses, del 9,28 al 13,49% i Canovelles, del 19,21 al 12,96%.
{{ comment.text }}