El bus entre l’Ametlla i la Garriga passa a ser un servei a demanda

La línia tenia només dues expedicions, una d’anada i una de tornada al matí amb una mitjana inferior a un passatger per expedició

La línia d’autobús 425 que connecta l’Ametlla i la Garriga amb una expedició diària d’anada i tornada als matins s’ha convertit en un servei a demanda. Per tant, l’autobús que cobreix aquest servei només circula si 24 hores abans es fa una petició de plaça a Sagalés per via telefònica (900 13 00 14), per internet o a través de l’aplicació per a telèfons mòbils de la companyia.

El canvi no afecta la línia del servei urbà –la 424– que connecta els dos municipis i que té quatre expedicions d’anada i tornada al llarg del dia. Aquesta mateixa línia també té vuit expedicions diàries d’anada i tornada a Granollers que connecten amb les dues estacions de Renfe, l’Hospital General de Granollers i la terminal d’autobusos de l’avinguda del Parc.

El nou servei a demanda cobreix el mateix horari que hi havia fins ara i que ja era molt reduït: una sortida de la carretera de Vic a la Garriga a les 9.45h del matí que acaba el recorregut a les 9.57h a la parada del parc Joan Plumé, a l’Ametlla; i el retorn que surt a les 9.58h de l’Ametlla i arriba a les 10.13h a la carretera de Vic, a la Garriga. També manté les mateixes parades: quatre a l’Ametlla i sis a la Garriga. Està operativa de dilluns a divendres en temporada escolar.

Segons ha explicat el regidor de Mobilitat de l’Ametlla, Pere Marieges, el canvi es fa perquè la línia registrava un ús molt baix: menys d’una persona per expedició de mitjana cada mes. “Està molt infrautilitzada”, diu Marieges, que apunta que la Generalitat està treballant en la reconversió a serveis a demanda de les línies que tenen un volum d’usuaris molt baix.

“No són partidaris de bellugar autobusos buits”, comenta Marieges, que afegeix que les experiències que es tenen d’altres municipis han permès, fins i tot, un augment de passatgers en el moment que els serveis passen a ser a demanda.

El transport a demanda implica que “el bus no farà el servei si prèviament els usuaris no han fet una reserva per a una expedició en concret, amb un mínim de 24 hores d’antelació”, expliquen des de l’empresa Sagalés. En el moment de la reserva cal indicar de forma clara la parada i l’expedició que es vol fer servir. Un cop feta la petició, l’usuari rep la confirmació pel mateix canal que ha realitzat la petició. La reserva per via telefònica funciona de dilluns a divendres de 8 del matí a 8 del vespre. A través del web, cal estar registrat.

WordPress › Error

S'ha produït un error crític a la pàgina web.

Aprèn més quant a la solució de problemes del WordPress.

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't