El servei ha passat dels 67.778 usuaris transportats durant el primer any complet de funcionament als 174.351 que va moure durant l’any passat. Respecte al 2015, guanya uns 16.286 usuaris amb un increment del 10,3%. Aquest darrer any, l’augment ha anat acompanyat d’una millora de la línia ràpida que ha anat sumant expedicions. Els darrers canvis es van fer l’estiu de 2016 amb l’ampliació als caps de setmana i als feiners d’agost.
El bus exprés de la vall del Tenes va tancar l’any 2016 amb una ocupació mitjana de 24,5 passatgers. La xifra és una mica inferiors als 25,6 viatgers per expedició de l’any 2015. Aquest descens ve derivat de les noves expedicions de l’agost i dels caps de setmana que registren ocupacions clarament inferiors a la dels dies feiners. Però són dades que més que doblen les de l’arrencada: l’any 2010 –amb només quatre mesos de servei perquè la línia es va crear al setembre– la mitjana de viatgers per expedició va ser d’11,3. L’any 2011, se situava en 14,9.
Mes a mes, les expedicions de dilluns a divendres de l’any passat van tenir més viatgers que les del mateix mes del 2015 en sis dels onze mesos (no inclou l’agost perquè l’any 2015 no hi havia servei exprés). Només al març, al juliol, a l’octubre i al desembre, la xifra va ser inferior tot i que en algun mes la diferència és de pocs centenars de passatgers.
En un primer moment, el servei va captar passatgers del servei convencional de bus fins a Barcelona perquè es reduïa la durada del trajecte i el feia més atractiu. Ara, també suma gent que combinava el cotxe fins a les estacions de Granollers o Mollet i el tren per acabar d’arribar fins a Barcelona per motius laborals.
{{ comment.text }}