Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El bus urbà de Lliçà d’Amunt guanya un 9% de passatgers en el darrer any

L’octubre va ser el millor mes amb prop de 27.000 usuaris, un 18,8% més que l’any anterior

El servei d’autobús urbà de Lliçà d’Amunt va tancar l’any 2018 amb un total de 240.182 passatgers. Representa un augment de 20.044 usuaris en un sol any, el 9,11%. És la dada més alta dels gairebé 20 anys d’història d’aquest servei i representa el tercer any consecutiu d’increment després de la caiguda que hi va haver l’any 2015 quan la xifra d’usuaris va reduir-se fins als 191.836.

El mes d’octubre va ser el millor mes de la xarxa de bus urbà de Lliçà d’Amunt, amb 26.974 usuaris, 5.297 més que en el mateix període de 2017 amb un augment del 18,8%. En dades relatives, el major increment es dona a l’agost –el 155% més de viatgers passant dels 1.620 de 2017 als 4.142 de l’any passat– per l’ampliació del servei en un període de l’any on històricament les línies deixaven de circular per les vacances.

En tots els mesos excepte el gener i els tres de l’estiu (juny, juliol i agost), la mitjana d’usuaris al dia ha estat superior a les 1.000 persones. La mitjana anual s’ha quedat en 971 passatgers diaris, 77 més de mitjana que l’any 2017 (894). I en tots els mesos s’han superat els registres de 2017 excepte al març –amb una caiguda del 6,2% vinculada a la setmana santa– i al juliol amb un descens del 3,1%.

El regidor de Mobilitat, Manel Busquests, valora de forma positiva l’ascens de viatgers, que és “bastant important”. Ho relaciona amb la creació de noves línies “que ens permeten arribar a gent on abans no arribàvem” i posa l’exemple del servei a demanda que s’ofereix a veïns de Can Farell a través de la línia A4.

L’Ajuntament espera poder superar aquest 2019 els registres de l’any passat. Creuen que serà així per l’entrada en servei de noves línies –com la connexió amb el centre comercial de Can Montcau estrenada a final d’any– i nous serveis –com l’ampliació dels horaris dels diumenges i festius a la tarda, que és quan s’ha vist que hi ha més demanda o la incorporació d’un segon vehicle els caps de setmana. També s’estudia l’opció de fer arribar els bus fins a Palaudalba, “l’únic barri que encara no té servei d’autobús urbà”, recorda Busquets.

Des de la seva posada en marxa l’any 1999, el servei urbà de Lliçà d’Amunt ha transportat ja més de 3.076.000 persones.

COMENTARIS

LA PREGUNTA

Cal tornar a aplicar restriccions per contenir la Covid-19?

En aquesta enquesta han votat 1626 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.