El carrer Ramon Llull de Granollers va registrar l’any passat vuit accidents de trànsit amb ferits. D’aquests, dos van ser atropellaments i un estava relacionat amb un excés de velocitat d’algun dels vehicles implicats. Són dades que el govern de Granollers (PSC) ha aportat a partir d’una pregunta traslladada pel Grup Municipal de Primàries després de l’atropellament mortal que hi va haver l’1 de febrer a la cantonada amb el carrer Ponent.
Segons les dades municipals, els vuit accidents amb ferits de 2020 representen la xifra més alta des d’almenys l’any 2015. Es dona tot i el descens del volum de trànsit a la ciutat derivat de l’impacte de l’estat d’alarma per la crisi sanitària de la Covid-19.
El segon any amb més sinistralitat va ser el 2017 amb cinc accidents amb víctimes, un dels quals va ser un atropellament. L’any 2015 n’hi va haver tres i l’any 2016, dos.
En canvi, els anys 2018 i 2019 hi va haver un sol accident amb ferits al carrer Ramon Llull, que connecta la rotonda de la cruïlla amb el passeig de la Ribera, al límit amb Canovelles, fins a la cruïlla amb el carrer Joan Prim.
Des de 2015 fins a 2019, la Policia Local ha registrat, com a mínim, un atropellament cada any en aquest eix viari format per quatre carrils, dos per sentit. L’any passat, però, n’hi va haver dos.
L’informe municipal lliurat a Primàries explica que l’any 2017 es va instal·lar un radar al carrer Ramon Llull durant una setmana de maig i a la calçada en sentit Canovelles. L’estudi es va fer a partir de la queixa presentada per un veí. Les mesures preses mostraven que la velocitat mitjana registrada era de 30 quilòmetres per hora. També es va detectar que el 3,46% dels vehicles hi circulaven a una velocitat superior als 50 quilòmetres per hora. El 85% de tots els cotxes registrats pel radar van passar a una velocitat màxima de 41 quilòmetres per hora.
La resposta de l’equip de govern també recorda que des de l’agost de 2020 la velocitat màxima en aquest carrer –com a la majoria de vies de la ciutat– està fixada en 30 quilòmetres per hora en lloc dels 50 que es permetien abans. El nou límit s’ha indicat reforçant la senyalització amb marques al paviment.
A preguntes de Primàries, l’informe no concreta cap nova mesura per augmentar la seguretat viària en aquest carrer com també han demanat els veïns de la zona, abans i després del sinistre mortal de fa un mes. Situa les causes de l’accident de l’1 de febrer en una velocitat excessiva de la moto i en el fet que la vianant travessa el carrer fora dels passos habilitats.
{{ comment.text }}