El Circuit de Montmeló enceta la “nova etapa” amb la primera edició de la fira e-Mobility Experience

L’esdeveniment mostrarà les novetats en electromobilitat de marques com Cupra, Nissan o Silence


21/10/2022
Montmeló

El Circuit de Barcelona – Catalunya acollirà el cap de setmana del 29 i 30 d’octubre la primera edició de la fira e-Mobility Experience, dedicada a la mobilitat elèctrica. Es tracta del “primer exercici pràctic” de la “nova etapa” de l’equipament. Arriba després que aquest dilluns es presentés el nou Pla Estratègic amb l’objectiu de modernitzar-lo i fer-lo més atractiu.

Així ho ha definit el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent. El conseller destacat que la fira combinarà la “sostenibilitat” i la “digitalització” al sector de l’automòbil. A l’esdeveniment hi participaran marques com Cupra, Tesla, Toyota, Nissan, Renault o Silence. Exposaran a la fira les seves novetats en electromobilitat.

L’esdeveniment combinarà la zona d’expositors amb una altra d’experiències i hi haurà diferents tipus de vehicles –cotxes, motos, patinets i bicicletes, entre altres-. Per la seva banda, el CEO i fundador de Silence, Carlos Sotelo, ha avançat que per primera vegada es podrà provar el nanocar S04. L’esdeveniment se celebrarà coincidint amb el CatalunyRX. Aquesta és primera prova 100% elèctrica puntuable pel campionat del Món FIA de RallyCross.

“Estar al costat” d’un sector “clau”

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assegurat que per “responsabilitat” el Govern ha “d’estar al costat” del sector de l’automoció, “clau” per l’economia catalana. “La indústria de l’automoció ha estat clau al nostre país durant el segle XX i explica bona part del nostre PIB, de la generació de riquesa i de llocs de treball, i volem que això continuï”.

De fet, segons les xifres del Govern, les activitats que es fan en un any al Circuit de Barcelona – Catalunya comporten una producció de 326 milions d’euros. El PIB de es mesura en 181 milions d’euros. I els llocs de treball en 2.670 a temps complet. Això representaria el 0,18% de l’ocupació del Vallès Oriental-.

Així mateix, el conseller ha assegurat que la indústria “té prou múscul” per afrontar els canvis que es produiran al sector en un futur.

La crisi de microxips, un entrebanc per la indústria de l’automòbil

En la presentació de la fira també hi ha participat el CEO i fundador de Silence, Carlos Sotelo; el responsable de màrqueting de Cupra, Carlos Galindo; i la directora de l’Àrea Industrial i de Medi Ambient de la patronal Anfac, Arancha García. Els responsables dels dos fabricants han coincidit a dir que la indústria automobilística continua afectada per la crisi de microxips. “Començava com un problema puntual, però s’està allargant”, ha indicat Galindo. Ha assenyalat que és una situació que “preocupa”.

En la mateixa línia, Sotelo ha qualificat de “miracle” que Silence hagi pogut fabricar 14.000 motos aquest any. Ha subratllat que també pateixen uns nivells “brutals” d’inflació. De cara a l’any vinent, ha avançat que Silence preveu fabricar entre 22.000 i 25.000 vehicles a la Zona Franca.

D’altra banda, en relació amb l’electromobilitat, la directora de l’Àrea Industrial i de Medi Ambient de la patronal Anfac, Arancha García, ha indicat que Catalunya és la comunitat de l’Estat amb més punts públics de recàrrega de vehicles elèctrics. També ha alertat que la quota de mercat d’aquest tipus de vehicles a l’Estat “és més lenta del necessari” per aconseguir els objectius de descarbonització per a 2050.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 123 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't