Diversos rètols als comerços de Llinars anuncien un “tancament per desesperació”. Els professionals associats a la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) de Llinars s’han adherit, amb missatges contundents, a la campanya “Remou consciències”, encaminada a conscienciar els compradors de la població de la importància de mantenir el seu hàbit de compra i consum en els establiments del poble, informa Joan B. Mauri.
Els missatges sobre el “tancament per desesperació” van acompanyats de frases diferents a cada establiment, que expliquen els motius que poden portar a la desaparició d’una botiga. “Perquè prefereixes comprar fora de Llinars”, “Ja que prefereixes comprar per internet”, “Perquè no valores el tracte personal que et dono” o “Ja que no valores el producte de proximitat”.
La dels retrets a les actituds que posen en perill la continuïtat de l’activitat comercial al poble és una de les fases de la campanya. De fet, “Remou consciències” va començar al mes de setembre i encara tindrà continuïtat durant el mes d’abril de l’any que ve. El setembre, la campanya va començar amb missatges més neutres, com “Per la festa major i sempre, el comerç al teu costat” i cartells a les botigues amb missatges de l’estil “Compra local”, “Compra sostenible”, “Aquí et coneixem” o “Comerç amic”.
La campanya comercial arrenca de la constatació de les greus dificultats per les quals van passar els establiments durant els moments més durs de la pandèmia, en què molts comerços van estar en situació límit. Quan van poder reobrir “molta gent era conscient d’aquesta situació, i es van notar les ganes de la població per afavorir la compra i el consum locals, però lamentablement aquesta tendència torna a marxar”, explica la dinamitzadora de Comerç de la UBIC, Anna Fuentes.
Aquest mes d’octubre ja estava previst que es fes la part més contundent de la campanya. Al novembre, es difondrà un full de mà i una cartelleria en positiu, per donar les raons per les quals s’ha de continuar consumint i comprant a Llinars. Al lema “Jo compro a Llinars perquè…” s’hi afegiran “per la garantia de qualitat”, “estalvio temps i combustible!”, “dinamitza l’economia local”, “fomento la cohesió social i faig el poble viu”. Durant el desembre, la campanya entrarà en l’etapa de Nadal, amb propostes per als veïns.
{{ comment.text }}