El Consell Comarcal ha demanat de manera unànime que la Generalitat reculi i mantingui la connexió directa amb tren a l’Aeroport del Prat. Tots els grups del plenari van votar a l’últim ple del consell, la setmana passada, a favor d’una moció presentada per l’equip de govern (PSC, ERC, Junts i Comuns) que exigeix que es mantingui la connexió directa de la comarca amb l’aeroport a través de l’R2.
La decisió arriba poques setmanes després de l’anunci del govern de la pèrdua del servei coincidint amb la posada en marxa de la nova R-Aeroport entre finals del 2026 i principis del 2027. La nova línia, que operarà Ferrocarrils de la Generalitat, farà el recorregut entre Sant Andreu i les terminals 1 i 2. L’R-Aeroport tindrà punts de transbordament amb l’R2.
El contingut de la moció reclama el manteniment de la connexió ferroviària amb l’Aeroport perquè és “fonamental i estratègica” per incrementar l’ús del transport públic, el desenvolupament econòmic i l’ocupació de la comarca, a més a més de la igualtat d’oportunitats i el reequilibri territorial.
“Sempre hem reclamat que som una comarca infradotada en transport públic i pensem que perdre un servei que ja tenim és fer un pas enrere i una pèrdua de temps que va en contra de la filosofia de la millora i el foment del transport públic i per combatre el canvi climàtic”, va dir el conseller comarcal de Territori i Mobilitat, Juanma Segovia, durant el debat de la moció.
El portaveu del PP, Miguel Ángel Alvarado, va afegir que el Vallès Oriental té “un problema amb el transport” i Blai Tabarner, de la CUP, va insistir que la crida per mantenir la connexió directa amb l’aeroport no és només una demanda dels polítics, sinó també de les plataformes en defensa de la mobilitat sostenible.
Altres demandes
A més a més d’exigir a la Generalitat que reculi en la supressió de la connexió directa l’aeroport, la moció demana el “compromís” del govern i l’Estat per dur a terme i completar altres projectes.
Aquí s’hi compten el desdoblament i millora de l’R3, la construcció de la línia orbital ferroviària (LOF), la construcció dels intercanviadors de la línia R8 –per exemple amb l’R3–, l’adequació de les estacions per facilitar la intermodalitat dels desplaçaments i la connexió de la xarxa ferroviària amb els grans centres generadors de mobilitat. La moció també demana que els governs avancin en el projecte d’un tercer túnel de Rodalies que travessi Barcelona.