Ho va dir divendres a Ripoll, on es va reunir amb el Consell Comarcal del Ripollès i l’Ajuntament de Rpoll.
Vila considera que la línia del Nord “ha de tenir desdoblament, almenys intermitent”, perquè si no, “en aquest solc, per molts invents que hi fem no ens en sortirem mai”. El conseller és conscient que en la proposta de pressupostos presentada al Congrés, i que ara ha de començar la tramitació parlamentària, no es preveu res per a la línia. Segons ell, seria clau “poder avançar almenys en estudis i projectes i atacar de veritat la inversió d’aquí a dos o tres anys”. En aquest sentit, la diputada d’ERC Teresa Jordà ha apuntat que el projecte de pressupostos de l’Estat només preveu, d’entrada, destinar 15.000 euros a la línia del Nord.
Santi Vila s’ha de reunir el proper 31 d’octubre amb alcaldes de la línia, en una trobada sorgida sobretot de la mobilització que aviat farà un any va néixer a Torelló davant l’amenaça del tancament de l’estació. Entre les demandes, que l’actual xarxa de Rodalies s’ampliï fins a les estacions de Manlleu i Torelló i els seus usuaris puguin beneficiar-se de la integració tarifària. Divendres, el conseller Vila no va voler avançar res respecte als plans de la Generalitat, com a gestor que és que és de Rodalies, però va dir que tenien alguna idea formada respecte d’això. Va preferir, però, “poder identificar els problemes per boca dels alcaldes”, sense tancar-se a les demandes que li puguin fer arribar. Va recordar que el contracte de serveis que vincula la Generalitat (gestor) amb Renfe (operador) és revisable “i corregible”. I va afegir: “Si en algun punt ens hem equivocat i el confort que estem donant no és el que pressuposàvem, es pot canviar”. Començant pels horaris i les freqüències de trens.