El grup Freudenberg, propietari de la marca Vileda, entre d’altres, va superar els 300 milions d’euros de vendes a l’Estat l’any passat, amb uns beneficis operatius de 26 milions. L’evolució del negoci ha estat marcada per l’adquisició del 50% de la companyia Vibracoustic, proveïdora de tecnologies per controlar les vibracions i millorar la seguretat en els vehicles. Amb la compra, Freudenberg ha passat a controlar la totalitat de la companyia.
“El pes del nostre país dins del grup s’ha vist beneficiat per l’adquisició de Vibracoustic, i així es demostra en els resultats de facturació obtinguts”, apunta el responsable de Freudenberg a l’Estat, Jaume Cané. L’operació també ha situat la plantilla del grup a l’Estat per sobre del miler de treballadors. En aquesta plantilla destaca el complex industrial de Parets, on la multinacional hi té quatre fàbriques i dona feina a prop de 700 persones.
La filial espanyola és una de les que té més pes dins de la multinacional alemanya, com demostra que l’any passat la companyia va traslladar a Parets la fabricació d’un producte que fins llavors es feia a la Gran Bretanya. Parets és el nucli productiu d’aquesta filial, que també disposa de plantes a Martorell (el Baix Llobregat), Burgos, Navarra i Madrid.
A Parets, l’empresa elabora teles no teixides i filtres (Freudenberg Telas sin Tejer), equips d’automoció (Feudenberg Sealing Technologies), productes per a la llar, com Vileda, (Frendenberg Home and Cleaning Solutions) i lubricants (Kluber).
{{ comment.text }}