QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El govern de la Garriga cedeix i accepta parlar de fer canvis a la reforma del centre

La mobilització ciutadana d’aquest dimecres ha fet moure el tauler de joc de la reforma del centre de la Garriga. Aquest dijous, els representants del Govern i de la comissió Salvem el Centre va obrir un procés de diàleg sobre la possibilitat de replantejar alguns elements de la reforma.


El 9 Nou
02/07/2010

El govern de la Garriga (PSC, EiLG i ICV) i la comissió Salvem el Centre han iniciat converses per negociar la modificació del projecte de rehabilitació de les places de l’Església i Can Dachs i del carrer del Centre. L’arquitecte Lluís Cuspinera, membre de la comissió, es reunirà aquests propers dies amb els autors del projecte per analitzar i proposar com es poden resoldre les qüestions tècniques que la comissió ha posat sobre la taula.

El contacte entre les dues parts es va materialitzar dijous a primera hora de la tarda en una reunió a l’ajuntament mentre fora continuaven les obres. Tot plegat, però, s’ha precipitat després d’una concentració amb més de 500 persones que va obligar a suspendre el ple d’aquest dimecres al vespre, tres dies després de l’arribada de les excavadores.

Tot i que no s’han fet públiques, les propostes concretes que ha fet Salvem el Centre estan en la línia del que ja ha anat reclamant. A principis de la setmana que ve i després de la reunió dels arquitectes, el govern es tornarà a reunir amb la plataforma per seguir les converses. “Si ells belluguen fitxes, seguirem amb les reunions; si no les belluguen, tornarem al carrer amb les mobilitzacions”, ha assegurat Mònica Sabata, de la comissió.

“El tauler de joc ha canviat i les fitxes han hagut de canviar”, va dir l’alcaldessa Neus Bulbena, referint-se a l’inici de les obres i als problemes que suposaria el fet d’aturar-les, que és el que en un primer moment demanaven des de la comissió.

LA PREGUNTA

Té previst marxar per Setmana Santa?

En aquesta enquesta han votat 277 persones.