L’acord entre el govern d’ERC i el Grup Parlamentari del PSC-Units per aprovar el pressupost de la Generalitat d’aquest 2023 recull el compromís del Departament de Territori per executar les obres d’urbanització de la part nord del túnel ferroviari de Montmeló. Això es produirà quan l’Estat li hagi transferit a la Generalitat els recursos econòmics.
“Un cop estigui signat el conveni per la integració urbana del ferrocarril al municipi de Montmeló entre Adif, el Departament de Territori i l’Ajuntament de Montmeló, i l’Estat hagi transferit els 2,4 milions d’euros necessaris per dur a terme la inversió, el govern executarà aquest projecte”, diu el text pactat.
Aquest posicionament arriba després que l’alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, exigís al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) i a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) el compliment del compromís per urbanitzar la segona part de la llosa de formigó entre el carrer Vic –on hi havia l’antic pont– i la boca nord dels túnels.
Ha de donar continuïtat a la primera fase, que es va fer el 2018. Rodríguez va exposar “el malestar del municipi per la demora en l’execució del compromís contret”. Rodríguez es va reunir a Madrid amb Xavier Flores, secretari d’Infraestructures del Mitma i amb Jesús Campo, director de Negoci d’Adif.
En la trobada, explica Rodríguez a EL 9 NOU, els representants del Mitma i d’Adif van “assumir que és una obra no acabada i que s’ha d’acabar”. Segons fonts de l’Ajuntament, Campo va explicar que no s’havia pogut tirar endavant l’obra pel dèficit que té Adif i per la incapacitat d’assumir actuacions qualificades com a “no essencials”.
Fons provinents de la disposició addicional tercera de l’Estatut
Amb tot, Flores va assegurar el finançament dels treballs amb càrrec als diners de la disposició addicional tercera de l’Estatut, que ara ja s’estan transferint a la Generalitat. “Faltava acreditar aquest compromís i ara s’accepta”, celebrava l’alcalde.
A banda del conveni entre les tres institucions, caldrà actualitzar els preus del projecte executiu del túnel ferroviari. Aquest estudi data de l’any 2019 i que estava valorat en 2,8 milions. Rodríguez ja ha contactat amb Territori per avançar en l’acord a tres.
{{ comment.text }}