Vila ho va deixar entreveure fa uns dies, quan va donar gairebé per segur un primer incompliment del calendari que preveia que el Ministeri de Foment acabaria i presentaria els estudis informatius dels tres trams de desdoblament –dos al Vallès Oriental i un a Osona– abans d’acabar l’any 2014. “Estem a 4 de desembre”, va recordar en l’acte de dijous.
D’aquesta manera, el conseller Vila s’afegeix al neguit expressat pels alcaldes de la Xarxa C-17 en una trobada que van tenir fa uns dies a Puigcerdà. Aleshores, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ja va expressar la desconfiança que tenien amb el compliment del termini del 2016 per iniciar finalment el reclamat desdoblament de les vies fins a Vic.
Quan falten tres setmanes per acabar l’any, tot apunta que Foment no complirà la primera part del pacte que havien tancat amb la conselleria de Territori i Sostenibilitat fa un any. Aleshores, des de l’executiu català, es va plantejar la possibilitat de fer un desdoblament per trams que permetés una reducció del temps de viatge i una millora de les freqüències. Es podia fer amb una inversió raonable –uns 60 milions d’euros– que quedaven molt lluny de la inversió prevista per a tot el tram entre Montcada i Vic, que s’acostava als 800 milions. L’any 2014 havia de servir per planificar l’obra. L’any que ve, ja s’havia de licitar per poder començar els treballs a final d’any o durant el 2016. Tot plegat passa quan el govern de l’Estat també ha admès que l’estudi informatiu presentat l’any 2008 ha caducat. Això vol dir que cal tornar a fer tota la tramitació administrativa. Les al·legacions que van presentar la majoria d’ajuntaments per on passa la línia no han estat mai respostes.
{{ comment.text }}