El Govern no recuperarà la gratuïtat del peatge de la Llagosta per als usuaris habituals

Territori i Sostenibilitat està estudiant reduir a la baixa les bonificacions actuals en la tarifa dels peatges d’autopista, que preveuen un 30% de rebaixa per recurrència d’usuaris habituals i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d’alta ocupació. Afecta al peatge de la Llagosta.


El 9 Nou
02/07/2012

El Govern aplicarà la mesura a partir de l’1 de setembre d’aquest any si l’Estat no paga a Catalunya els 40 MEUR que deu en matèria de peatges del 2011 i el 2012 i que la Generalitat no vol assumir. Així ho ha explicat aquest dilluns Damià Calvet, secretari de Territori i Mobilitat, en una reunió amb els alcaldes d’Alella (Maresme), Terrassa i la Llagosta.

Calvet ha destacat que la situació és difícil i que “posa en risc” l’actual sistema de bonificacions dels peatges. Malgrat que ha descartat rotundament que el Govern es plantegi un encariment dels peatges, sí que ha reconegut que no podrà ampliar les bonificacions tal com havia previst, i fins i tot acordat amb els municipis i les concessionàries, tot el contrari, hauran de reduir-les si l’Estat no eixuga el deute amb Catalunya abans de dos mesos.

En aquest sentit, ha recordat que el pagament per part de l’Estat en matèria de peatges és d’obligat compliment perquè així ho marca un reial decret. El fet que no pagui, ha afegit, situa a la Generalitat en una situació “molt compromesa” perquè el compromís amb les concessionàries és del Govern.”La factura augmenta cada dia” i la Generalitat “no té diner per pagar”, ha afegit, tot assegurant que l’actual equip de govern “no està disposat a fer la pilota més grossa”.

1 de setembre, data límit

Amb tot, el número dos del Departament ha reconegut que si l’Estat no paga els 40 milions d’euros que deu la Generalitat haurà de rebaixar a partir de l’1 de setembre l’actual sistema de bonificacions que estableix un descompte del 30% de la tarifa del peatge per aquells usuaris que facin un número concret de viatges al mes i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d’alta ocupació que transportin tres o més persones al conjunt de l’àrea metropolitana.

En aquest sentit, Calvet no ha concretat en quina mesura es reduiran aquests percentatges de descompte, tampoc si alguna d’aquestes condicions actualment bonificades es pot acabar eliminant. El que sí que ha confirmat és que si la situació no canvia ni l’Estat dóna cap possible solució, el Govern podria rebaixar les bonificacions a partir de l’1 de setembre.

L’Estat no paga les autopistes catalanes però si les estatals

Calvet ha criticat durament el fet que el govern espanyol del PP no compleixi, un cop més, el que marca la llei, i a més a més, “faci trampa”. En aquest sentit ha explicat que l’Estat està incomplint a mitges el reial decret 6/99 que contempla el pagament per part del govern central del 7% dels ingressos que generin els peatges, tant si són autopistes estatals com autonòmiques.

En aquest sentit, l’Estat no ha pagat encara a la Generalitat els 20,8 milions d’euros pressupostats pel 2011 i tampoc ha consignat en els pressupostos generals de l’Estat per aquest 2012 els 20,4 milions més previstos per aquest any per a les autopistes catalanes de titularitat del Govern de la Generalitat. Dues partides sumen aquests més de 40 milions de deute. En canvi però, l’Estat sí que ha contemplat en els pressupostos la partida per a les autopistes estatals que hi ha a Catalunya per 70 milions d’euros.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 893 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't