El hub aconsegueix un aval de 40 MEUR de l’ICF i reclama al govern espanyol que l’accepti encara que no sigui un banc

L’entitat s’ofereix a avalar 40 milions d’euros per al projecte de reindustrialització de Nissan però no té llicència i no està reconeguda segons les bases del PERTE

El hub de descarbonització que opta a substituir Nissan ha tancat un acord amb el Govern per avalar amb 40 milions d’euros la candidatura als ajuts del PERTE del vehicle elèctric a través de l’Institut Català de Finances (ICF). L’aval es va aprovar en Consell Executiu aquest dimarts. Ara, el grup d’empreses liderats per les catalanes QEV, amb seu a Montmeló, i BTech negocien amb el ministeri d’Indústria per aconseguir que flexibilitzi els criteris i accepti l’aval de l’ICF encara que no tingui llicència d’entitat bancària i, per tant, no estigui reconeguda segons les bases del PERTE, segons ha avançat ‘La Vanguardia’ i ha confirmat l’ACN. L’executiu estatal té pocs dies per trobar la solució perquè els avals només es poden presentar fins dimarts vinent.

Un cop es va aprovar definitivament la primera línia del PERTE de l’automoció, els responsables del denominat D-hub ja van advertir que tindrien dificultats per aconseguir els avals amb el termini previst, tenint en compte que encara no han començat l’activitat i que participen d’un concurs públic per ocupar els terrenys de Nissan que encara no s’ha resolt.

En total, el hub rebrà 107,8 milions d’euros  haurà d’aportar pràcticament la mateixa quantitat avalada. A banda dels 40 milions tancats amb l’ICF, el grup d’empreses també ha negociat avals amb la banca privada.

El hub és l’única candidatura que ha arribat al final del procés per a la reindustrialització de les antigues instal·lacions de Nissan, que ha endegat el Consorci de la Zona Franca, que és el propietari dels terrenys. 

El procés per a l’adjudicació del concurs per a la reindustrialització està en la fase final d’evaluació i acabarà a finals de mes, dos anys després de l’anunci del tancament de la fàbrica Nissan a Barcelona, que va suposar l’ERO més gran de la història de Catalunya, amb 2.525 treballadors acomiadats.

L’acord sobre l’expedient va aconseguir-se després de negociacions maratonianes i de noranta-cinc dies de vaga de la plantilla de l’empresa japonesa.

Entre els projectes que planteja el D-hub, hi ha la proposa de rescatar la històrica marca de camions Ebro i llançar les furgonetes i autobusos elèctrics sota la denominació de Zeroid.

LA PREGUNTA

Al debat de política general al Parlament quina creu que ha de ser la prioritat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't