QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El MALL proposa que es posin noms de tres dones de Llinars a carrers del poble

El Moviment Alternatiu de Llinars (MALL) ha presentat una proposta a la comissió de nomenclàtor per tal que es posi el nom de tres dones del poble a carrers del municipi.


El 9 Nou
20/12/2012

En concret, proposa Tomasa Rubio, llevadora després de la Guerra Civil i fins als anys seixanta; Maria Sabé, botiguera coneguda com Maria l’espardenyera, que va convertir la seva botiga en un punt d’activitat social del poble i Cándida Ezquerro, mestre de Llinars entre els anys quaranta i cinquanta que va fer una tasca educativa avançada als seus temps.

El MALL critica que “el nostre poble només tingui noms femenins de verges” i també proposa altres noms com Victòria Sau, Margarida Xirgu, Caterina Albert, Pepita Teixidor, Lola Anglada, Rosa Sensat, Maria Aurèlia Capmany i Frederica Montseny.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 536 persones.