El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat la licitació de l’estudi informatiu del pla per connectar la línia de tren de Puigcerdà (R3) amb el corredor del Vallès per on circulen els combois de la línia R8.
Aquest pas ha de permetre la planificació d’aquesta obra que està inclosa en el Pla de Rodalies de Barcelona per al període 2020-2030. La futura connexió ferroviària entre les dues línies s’ha de fer entre Mollet, la Llagosta i Santa Perpètua. En aquest punt, les línies es creuen -l’R8 passa per damunt de l’R3- però no estan connectades.
La unió ferroviària permetria fer passar trens d’una línia cap a l’altra. Es beneficiaria tant el trànsit ferroviari de mercaderies com de passatgers amb la creació, per exemple, d’una possible connexió directa entre Vic o la Garriga amb la Universitat Autònoma de Barcelona i Martorell.
Salt de moltó a Cerdanyola
El pressupost de la licitació puja a 476.000 euros i també preveu la planificació del salt de moltó entre el corredor del Vallès i la línia de Manresa, a Cerdanyola.
A banda, inclou els estudis informatius de l’estació tècnica d’El Prat de Llobregat i de Terrassa-Can Boada.
Recentment, el ministeri també ha licitat l’estudi informatiu per al desdoblament de l’R3 entre Centelles i Vic.
{{ comment.text }}