La creació d’itineraris de connexió a peu entre els diferents barris i els municipis de l’entorn és una de les propostes recollides en el nou pla de mobilitat de Granollers, que ha revisat la Diiputació de Barcelona. El pla assenyala criteris d’actuació sobre la xarxa de vianants i la creació i ampliació d’e la xarxa de bicicletes. En el pla es recull l’ampliació de l’actual zona de vianants i de trànsit restringit.
El document renova el pla vigent fins ara, que es va aprovar el 2009. Les propostes estan basades en una diagnosi actualitzada per al període 2018-2019. El document ha estat lliurat quest dimecres a l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, pel diputat d’Infraestructures Urbanes i Mobilitat de la Diputació, Jordi Fàbrega.
El pla proposa millorar la senyalització per a vianants per conduir-los als principals punts d’interès de la ciutat, com l’Hospital, la Porxada o les estacions de transport públic. També proposa millorar l’accessibilitat a l’Hospital i les estacions de ferrocarril, en especial la plaça Serrat i Bonastre.
La millora de les connexions amb els polígons industrials i l’ampliació d’espais per a vianants als barris són altres de les accions que es recullen en el document.
Desplaçaments amb bicicleta
El nou pla proposa desenvolupar una xarxa ciclcable en tres fases: una primera interna, una segona de connexió amb la conurbació i una tercera de connexió amb la xarxa planificada per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Per a aquest desenvolupament es proposa fer un pla de senyalització d’itineraris per a bicicletes i campanyes a favor del seu ús i la creació d’una oficina dedicada a les necessitats i la promoció de la bicicleta a la ciutat.
Altres actuacions que formen part del pla assenyalen la millora de l’intercanviador modal de la plaça Serrat i Bonastre -on el transport urbà connecta amb l’estació de tren- i de la informació del servei de transport urbà. També es suggereix crear una nova línia de bus urbà que faci el recorregut sud-nord
Al document s’assenyala la necessitat de desdoblar la línia de rodalies R3 i la creació d’una nova línia orbital, la implantació d’un sistema d’informació dinàmica a les parades de transport públic i l’establiment de canvis en la jerarquia viària, amb mesures per reduir el trànsit de pas a la ronda Sud.
El pla proposa crear zones pacificades, consolidar els aparcaments dissuasius, reordenar la zona blava i reservar espais d’aparcament per a residents a l’interior del nucli quan es facin actuacions urbanístiques, amb una extensió de les àrees verdes de prioritat residencial.
Finalment, el document proposa regular les zones de càrrega i descàrrega a través d’una aplicació mòbil, implantar mesures de promoció i descomptes per als vehicles més ecològics i l’impuls de mesures ja recollides en el pla de mobilitat del vehicle elèctric de Granollers.
{{ comment.text }}