Un any després de la seva instal·lació, el nou radar que el Servei Català de Trànsit va muntar a la calçada en sentit sud de la C-17, a pocs metres de la boca nord del túnel de Figaró, continua sense funcionar. I, per tant, no sanciona cap dels conductors que passen per aquest punt per damunt dels 80 quilòmetres per hora, la velocitat màxima permesa.
El motiu són els problemes amb l’escomesa elèctrica que ha d’alimentar l’aparell. Un any després, encara estan pendents de ser solucionats tot i que el radar està a pocs metres del túnel –que té enllumenat interior i exterior– i del camp de futbol i la pista poliesportiva municipals de Figaró.
Fonts del Servei Català de Trànsit han explicat a EL 9 NOU que s’hi treballa i que l’aparell ha de poder entrar en funcionament “properament”. Tot i això, no concreten data. Quan s’activi, però, quedarà senyalitzat –com passa amb tots els radars fixes o de tram– i es comunicarà a través d’una nota informativa.
Encara que no estigui en marxa, el cert és que la presència de l’aparell –una caixa negra situada damunt d’un pal metàl·lic– ha generat els darrers mesos un cert efecte dissuasiu i molts conductors redueixen la velocitat quan arriben a aquest punt.
Trànsit també treballa en la instal·lació d’un segon radar en el recorregut de la C-17 per la vall del Congost. En aquest cas, serà un radar de tram que cobrirà un sector de 2,7 quilòmetres entre els termes de Tagamanent i Centelles (Osona) i que controlarà els dos sentits de circulació. Al març, van començar a instal·lar-se els dos pòrtics on hi haurà els aparells per llegir les matrícules dels vehicles i, d’aquesta manera, poder calcular la velocitat mitjana de pas.
A la banda sud, el pòrtic està situat a prop de la benzinera Petrocat i de les antigues instal·lacions de l’empresa Leiro, abans de la fita del quilòmetre 38. Al costat nord, el punt de control està a l’entorn del quilòmetre 42. Això és circulant en direcció Barcelona, abans d’arribar a l’accés a Sant Martí de Centelles, que just ara està tancat per les obres de millora que s’hi fan.
Fonts del Servei Català de Trànsit, també han explicat que s’està treballant per a la seva activació. Com a Figaró, s’està esperant a completar la connexió de l’escomesa elèctrica. Amb tot, no hi ha una previsió concreta per a la seva posada en funcionament.
{{ comment.text }}