QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El pas del Congost entre la Garriga i Figaró es farà amb pedra collada

Finalment, i després de molts temps d’entrebancs burocràtics, aquest dimecres es va signar el conveni que permetrà arranjar el camí fluvial del riu Congost entre la Garriga i Figaró.

El 9 Nou
09/05/2015

Ara mateix, ja és un pas molt concorregut per caminants i ciclistes però presenta alguns problemes que se solucionaran amb aquestes obres –pressupostades en 111.000 euros– que han de començar abans de l’1 de juliol i han d’estar acabades a mig agost.

Les obres preveuen la millora de tot el traçat –de 3,3 quilòmetres– consolidant la plataforma i actuant concretament en punts de pas difícil i també en el gual de la Passola, on el camí travassa el riu Congost. Aquest punt es farà amb pedra collada, que anivella el pas al mateix temps que deixa passar l’aigua per entremig. La solució adoptada ja ha estat provada en altres passos de gual on ha estat desestimada la possibilitat de fer-hi una passera fixa a manera de pont. Després de les obres, l’Ajuntament de la Garriga es farà càrrec del manteniment de tot el camí, que ara mateix és l’única alternativa a la C-17 per a usuaris i ciclistes. També hi discorre el rec Monar.

LA PREGUNTA

Creu que les converses d’alto el foc entre Iran i els EUA arribaran a bon port?

En aquesta enquesta han votat 935 persones.