El grup municipal del PDeCAT-Demòcrates a l’Ajuntament de Granollers proposa mesures per restringir el pas de vehicles als carrers i camins de l’entorn rural de Palou com a mesura per evitar un augment de trànsit en aquesta zona en el moment que es posi en marxa el nou camp futbol.
Aquesta és una de les deu al·legacions que el grup ha presentat al nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que està en procés d’aprovació. El portaveu del grup, Àlex Sastre, ha presentat aquest dilluns al vespre en una roda de premsa a l’Ajuntament.
A la llista de carrers on es plantegen limitacions per al pas de vehicles hi ha el passeig Doctor Fàbregas, el camí Ral i el camí fluvial del marge esquerra del riu.
En matèria de transport públic, es planteja millorar les línies d’autobús urbà amb més circulacions per als eixos transversals com els carrer Torras i Bages on proposen una nova parada davant del Teatre Auditori. També creuen que caldria aplicar accions per millorar la velocitat comercial dels autobusos per fer-los més competitius. Segons Sastre, els canvis fets en alguns carrers com Girona -on s’ha eliminat un carril de circulació- han afectat la velocitat comercial de la xarxa de transport públic.
Per la mobilitat en vehicle privat, aposten per revisar i reordenar els sentits de circulació de carrers de l’entorn de l’illa de vianants per fer-los més eficients i evitar desplaçaments excessivament llargs. Sastre va posar l’exemple del carrer Marià Sans i l’accés a l’aparcament del Cemav.
Sobre aparcaments, creuen que caldria reforçar el paper dels aparcaments dissuassoris per al canvi de modalitat de transports. Entre d’altres, proposen que tinguin espais per a les empreses de repartiment de mercaderies que, a partir d’aquí, puguin fer repartiments en bicicleta. “Les vendes ha internet cada cop van a més i ens podem trobar cada cop amb més vehicles de repartiment pel centre”, ha indicat el regidor Oriol Vila.
Hi ha altres propostes com la centralització informàtica de tots els semàfors, l’elaboració d’un pla de contingència per eliminar totes les barreres arquitectòniques i “complir amb la llei que obliga a fer-ho abans de gener de 2019”, ha recordat Sastre. També dissenyar dobles sentits de circulació per als vehicles al voltant de l’illa de vianants a través de carrers com Torras i Bages i Foment.
{{ comment.text }}