El peatge de la C-33 a la Llagosta costarà a partir de l’1 de gener 6 cèntims més d’euro. En concret, passarà d’1,17 euros a 1,23. L’increment és del 5,13%, segons les tarifes que ha donat a conèixer aquest dilluns el Departament de Territori i Sostenibilitat. La pujada és més gran per als vehicles que fan el recorregut des de l’accés de Mollet per la C-17 i la C.59 amb el sistema de pagament amb Via T. En aquest cas, el peatge costarà quatre cèntims d’euros més passant de 0,60 euros a 0,64. La pujada és del 6,67%, la més alta de totes les barreres que depenen de la Generalitat.
El Govern, però, també ha anunciat l’aplicació de descomptes al peatge de Mollet i la Llagosta. En concret, s’aplicaran rebaixes del 40% als vehicles d’alta ocupació -amb tres o més ocupants- i del 30% per als vehicles amb baixes emissions de diòxid de carboni. Sempre, però, que s’hagi entrat per l’accés de Mollet. A banda, també hi haurà un descompte del 30% per als vehicles que facin un ús intensiu d’aquesta via. En concret, per aquells que facin més de 16 viatges al mes. La rebaixa, però, s’aplicarà des del primer viatge.
D’altra banda, aquest dilluns també s’han aprovat les noves tarifes integrades per al transport públic de l’àrea metropolitana. La T10 de tres zones -la que permet anar de Granollers a Barcelona, per exemple- passa a costar 25,05. Aquest 2011 costava 22,35. El bitllet senzill costarà 3,6 euros.
Vegeu totes les tarifes en el document adjunt.