El Pla Director de la Bicicleta de Mollet preveu habilitar nous carrils bici en una desena de carrers i en rotondes de la ciutat. Són la ronda dels Pinetons, l’avinguda Rívoli, els carrers Granollers i Enric Morera, l’avinguda de Rafael Casanova, la via de Ronda, l’avinguda de les Teixidores i la rotonda de Can Fàbregas, l’avinguda Burgos, la rotonda de la Merck, la rotonda de l’avinguda Gaudí amb el carrer del Bosc, a més dels carrers del polígon Can Magarola (carrer del Coure, Rec de Dalt, Facundo Bacardí, del Ferro i avinguda Can Magarola). També preveu un nou carril a la vorera a l’avinguda del Parc.
El pla també preveu uns quaranta vials més on haurien de conviure les bicicletes amb els vehicles motoritzats. Alguns pertanyen a la considerada xarxa principal i altres a la secundària. La cohabitació es farà utilitzant mesures per pacificar el trànsit i fer-lo més lent, amb elements reductors de velocitat.

El pla remarca que, en els anomenats carrers de convivència, la falta d’espai per fer-hi un carril bici i el fet que l’aparcament sigui un tema sensible a l’hora de treure places, ha fet que es consideri aquesta cohabitació. I planteja la possibilitat de reduir-hi la velocitat màxima a 20 per hora. Entre aquestes vies hi ha els carrers Jaume I, Burgos, Berenguer III, Rafael de Casanova, una part de la Via Ronda, l’avinguda Llibertat, l’avinguda de Caldes, el carrer Anselm Clavé, la rambla Pompeu Fabra o el carrer Onze de Setembre.
El pla, que actualment està en fase d’exposició pública, es va aprovar inicialment en el ple del mes de juliol. El regidor de Mobilitat, Juan José Baños, va afirmar que “l’objectiu és fer un canvi en el paradigma de la mobilitat de la ciutat per fer-la més sostenible”. Va dir que Mollet “va ser pioner en ser una ciutat en què la velocitat està limitada a 30” i va destacar tres objectius principals del pla: Millorar la convivència entre vianants, vehicles i bicicletes, connectar tots els barris i els polígons de la ciutat, de manera que sigui totalment pedalable i afectar el mínim imprescindible l’espai per a l’aparcament i el trànsit.
Més aparcaments per a bicicletes
Un altre dels elements del pla, que ha redactat l’empresa Assessoria d’Infraestructures i Mobilitat, és l’ampliació d’aparcaments per a bicicletes. De fet, el Pla de Mobilitat Urbana localitza un total de 36 aparcaments. La seva distribució és dispersa i es troben a les vies principals i prop de la xarxa ciclable existent, però no dona a l’abast a la majoria de punts considerats de generació i atracció de viatges, com equipaments municipals i centres educatius o en la proximitat de parcs i zones de lleure.

En total, el pla director proposa instal·lar 24 aparcaments més en una primera fase, als punts on es creu més necessari per començar a formar una malla d’aparcaments per tot el nucli urbà. S’intenta reforçar, sobretot, l’avinguda Burgos i l’avinguda Jaume I perquè poden ser la destinació o l’origen de molts desplaçaments. Es preveuen aparcaments segurs, amb tancat i registre d’entrada a l’estació de França –de fet, aquest ja s’hi ha instal·lat–, a l’estació de Santa Rosa i, en una segona fase, també en barris on es detecta mala praxis en l’aparcament de bicicletes, especialment en el mobiliari urbà.
Un pressupost de més de dos milions
El pla preveu que caldrà una inversió d’uns dos milions d’euros, bona part dels quals per crear el nou carril bici de l’avinguda Rívoli, pel qual es preveu una inversió de prop de mig milió, i també per als carrers del polígon Can Magarola, amb uns 270.000. Una inversió que es pensa cobrir amb els fons europeus Next Generation.
Des de l’oposició, ERC i Mollet en Comú es van abstenir en l’aprovació inicial del pla. Mollet en Comú alerta que hi ha previstos massa carrers de convivència, fet que pot comportar problemes de seguretat per als usuaris de la bicicleta i alerta de la desconnexió entre els barris de Can Borrell i Can Pantiquet. Des d’ERC es considera que Mollet continuarà sense tenir un traçat únic i circular de carril bici que uneixi tots els barris. També critica l’estat de l’aparcament de bicicletes de l’estació de França.