Així es desprèn de la presentació pública d’aquest projecte que va tenir lloc dissabte al migdia. Entre altres aspectes, el document proposa arribar a uns 9.500 habitants l’any 2025, reforçar les centralitats urbanes dels dos barris històrics del municipi (la Sagrera i el Rieral) o formar una xarxa continua d’espais lliures.
Un altre dels temes destacats és la mobilitat. Amb les directrius del PTMB, l’avanç del POUM dibuixa una nova entrada al poble, per l’est, que serviria per connectar amb el quart cinturó. Es tractaria d’una carretera, a la riba esquerra del riu, que adaptaria el traçat indicatiu de l’eix del Tenes que apareix al Pla Territorial Metropolità.
El nou traçat, segons els plànols, discorreria entre els barris de Sant Cristòfol i Can Marquès, buscaria la connexió amb el centre del Rieral i s’incorporaria més endavant a la carretera de Barcelona, que travessa el poble, després de discórrer en paral·lel amb aquest vial en direcció a Bigues i Riells.
La presentació de l’avanç del POUM la va fer l’alcalde, Joaquim Brustenga, el cap dels Serveis Tècnics, Joan Jordana i l’arquitecte Albert de Pablo, de l’empresa Interlands, la mateixa que va fer l’estudi que entre el 2004 i el 2006 ja va redactar un primer avanç de planejament que es va suspendre per resoldre els problemes d’inundabilitat del barris pròxims al riu Tenes i per la indefinició del quart cinturó.
{{ comment.text }}