El ple de Sant Fost debat aquest dimarts a les 12 del migdia la moció de censura presentada per Independents Units per Sant Fost i l’únic regidor de Podem contra l’alcalde Carles Miquel, d’ERC. La moció va arribar dies després de la sortida del govern de Podem. El ple se celebra a porta tancada per les restriccions motivades per la Covid-19.
Si la moció tira endavant, Montserrat Sanmartí recuperarà l’alcalde de Sant Fost gairebé dos anys després de perdre-la per l’acord de govern que van tancar la coalició formada per ERC i Junts per Catalunya, amb el regidor de Podem, Alberto Bastida, i la regidora Josefa Sanchez, que va ser escollida com a cap de llista del PSC però no va respectar la decisió de la militància de repetir l’acord amb IUSF.
En el ple de constitució de l’Ajuntament en el nou mandat, Josefa Sanchez va ser escollida alcaldessa amb els vots dels socis de govern. Al setembre, va dimitir i Carles Miquel va ser escollit alcalde. En les darreres hores, Miquel ha rebut el suport de companys d’ERC a la comarca.
És la segona moció de censura que es presenta al Vallès Oriental aquest mandat després de la que es va votar i va tirar endavant a Parets. Va arribar després de la sortida del govern de Sumem Esquerres a Parets, on hi ha Podem, i del pacte que aquests van tancar amb el PSC.
{{ comment.text }}