Els consells d’administració d’Adif i del Port de Barcelona han aprovat aquest sol·licitar les autoritzacions pertinents per crear una societat conjunta que gestioni el node logístic ferroviari de Barcelona. La societat portarà per nom Train Port Barcelona S.A. i estarà participada al 50% per Adif i el Port.
El node logístic ferroviari està format per les terminals ubicades a l’antiga llera del riu Llobregat en la ribera nord del riu actual, el complex ferroviari de Can Tunis, la Terminal Intermodal i Logística de La Llagosta, la Terminal Intermodal del Port de Barcelona i la Terminal Intermodal d’Autopista Ferroviària, o ferroutage.
Concretament, Train Port Barcelona SA es dedicarà a la gestió i explotació del Centre de Gestió Ferroportuari de Barcelona (CGFB), on es fa la planificació i coordinació de la prestació de serveis entre l’estació de Can Tunis i les terminals ferroviàries del Port de Barcelona; als serveis de maniobra i operacions de tren; i a la construcció i explotació de la futura Terminal Intermodal del Port de Barcelona. Aquesta terminal comptarà amb una superfície proper a les 14 hectàrees i una inversió prevista de 22 milions d’euros i disposarà de quatre vies, dues grues pòrtic i una zona d’emmagatzematge de contenidors.
A banda, la nova societat també explotarà la Terminal Intermodal i Logística de La Llagosta, situada a 20 quilòmetres del Port i on s’invertiran 25 milions d’euros en una primera fase per disposar d’una platja de quatre dies, dues grues pòrtic i una zona d’emmagatzemament de contenidors en una superfície de 14,5 hectàrees.
A més, Train Port Barcelona entrarà en l’accionariat de la futura terminal de ferrouatge, que es construirà a l’antiga llera del Llobregat amb una participació minoritària.
Segons han informat el Port de Barcelona i Adif, la societat explotarà durant 50 anys la Terminal Intermodal del port en règim de concessió de domini públic i la de La Llagosta en règim d’arrendament.
La constitució d’aquesta societat, que també exercirà d’interlocutor amb els operadors ferroviaris, ja estava prevista en els protocols signats a l’octubre del 2020 per impulsar la construcció dels nous accessos viaris i ferroviaris i que van signar el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif, Ports de l’Estat i el Port de Barcelona.
{{ comment.text }}