El projecte de pressupostos de l’Estat preveu invertir a l’R3 per avançar el desdoblament entre Parets i la Garriga

El projecte executiu per fer la doble via d’aquest tram ha d’estar llest a final d’any

El projecte de pressupostos del govern espanyol del PSOE preveu continuar avançant en les obres prèvies que han de permetre el desdoblament de la línia R3 –la de Vic i Puigcerdà– en el tram entre les estacions de Parets i la Garriga. Ho han confirmat a EL 9 NOU fonts de la delegació del govern espanyol a Catalunya.

Tot i que no hi ha cap partida específica, ho farà dins de les inversions previstes per a la xarxa de rodalies de Barcelona, que, si els comptes tiren endavant, s’elevaran fins als 463,65 milions d’euros en un any. És un 246% més que els diners que hi havia en el darrer pressupost (125,7 milions).

A través de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ja hi ha en marxa les obres de supressió dels passos a nivell que queden a la línia al sud de Granollers, a tocar del polígon industrial Congost. L’actuació preveu l’eixamplament del pas sota les vies dels camins de Can Ninou i de l’Esquella i la supressió del pas a nivell que hi ha a l’antic camí de Parets. Per garantir la connectivitat de tot aquest entorn, es construirà un vial paral·lel a les vies del tren per la banda de ponent. També està adjudicat un segon projecte que permetrà la supressió del pas a nivell de Can Terrers, a la Garriga, i hi ha oberta una licitació per un import de 15,3 milions per preparar els sistemes de senyalització, seguretat i telecomunicacions d’aquest tram en una inversió que serà plurianual perquè inclou la redacció del projecte, l’execució de les obres i el manteniment.

Per aquest any, es preveu licitar les obres de supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús, a tocar de l’estació de la Garriga. Aquesta obra comportarà ampliar el pas actual per a vehicles del passeig dels Til·lers i fer un nou pas inferior per a vianants i ciclistes adaptat a persones amb mobilitat reduïda a l’altura de la carretera de Samalús. També hi ha previst que surtin a contractació el projecte de duplicació de via i nova electrificació en els trams de les quatre estacions on es farà el desdoblament: Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga.

També el projecte de remodelació dels edificis i l’entorn de les quatre estacions que inclou mesures per eliminar les barreres arquitectòniques –construcció de passos de vianants adaptats–, els tancaments dels perímetres i actuacions per millorar la permeabilitat al voltant de les vies com l’adequació de nous passos inferiors per travessar el traçat ferroviari a Granollers i les Franqueses.

Segons fonts d’Adif, el projecte executiu del desdoblament de les vies entre Parets i la Garriga està previst que quedi enllestit a finals d’aquest 2019. A partir d’aquí, es podrà licitar la part principal de l’obra.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't