El projecte de pressupostos del govern espanyol del PSOE preveu continuar avançant en les obres prèvies que han de permetre el desdoblament de la línia R3 –la de Vic i Puigcerdà– en el tram entre les estacions de Parets i la Garriga. Ho han confirmat a EL 9 NOU fonts de la delegació del govern espanyol a Catalunya.
Tot i que no hi ha cap partida específica, ho farà dins de les inversions previstes per a la xarxa de rodalies de Barcelona, que, si els comptes tiren endavant, s’elevaran fins als 463,65 milions d’euros en un any. És un 246% més que els diners que hi havia en el darrer pressupost (125,7 milions).
A través de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ja hi ha en marxa les obres de supressió dels passos a nivell que queden a la línia al sud de Granollers, a tocar del polígon industrial Congost. L’actuació preveu l’eixamplament del pas sota les vies dels camins de Can Ninou i de l’Esquella i la supressió del pas a nivell que hi ha a l’antic camí de Parets. Per garantir la connectivitat de tot aquest entorn, es construirà un vial paral·lel a les vies del tren per la banda de ponent. També està adjudicat un segon projecte que permetrà la supressió del pas a nivell de Can Terrers, a la Garriga, i hi ha oberta una licitació per un import de 15,3 milions per preparar els sistemes de senyalització, seguretat i telecomunicacions d’aquest tram en una inversió que serà plurianual perquè inclou la redacció del projecte, l’execució de les obres i el manteniment.
Per aquest any, es preveu licitar les obres de supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús, a tocar de l’estació de la Garriga. Aquesta obra comportarà ampliar el pas actual per a vehicles del passeig dels Til·lers i fer un nou pas inferior per a vianants i ciclistes adaptat a persones amb mobilitat reduïda a l’altura de la carretera de Samalús. També hi ha previst que surtin a contractació el projecte de duplicació de via i nova electrificació en els trams de les quatre estacions on es farà el desdoblament: Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga.
També el projecte de remodelació dels edificis i l’entorn de les quatre estacions que inclou mesures per eliminar les barreres arquitectòniques –construcció de passos de vianants adaptats–, els tancaments dels perímetres i actuacions per millorar la permeabilitat al voltant de les vies com l’adequació de nous passos inferiors per travessar el traçat ferroviari a Granollers i les Franqueses.
Segons fonts d’Adif, el projecte executiu del desdoblament de les vies entre Parets i la Garriga està previst que quedi enllestit a finals d’aquest 2019. A partir d’aquí, es podrà licitar la part principal de l’obra.
{{ comment.text }}