El govern de Parets ha presentat aquest dimarts al matí algunes de les millores que ha incorporat el projecte de construcció del tercer carril de la C-17 a la calçada en sentit sud a petició seva. Segons han explicat, les obres començaran a l’abril amb les tasques de desviament de serveis efectes. Serà després de l’estiu quan els treballs es faran més visibles en aquest entorn.
Segons han explicat l’alcalde Jordi Seguer i les regidores Casandra Garcia i Rosa Martí, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha avingut a instal·lar enllumenat a tot l’enllaç de la C-17 amb la carretera Interpolar que és, també, l’entrada principal al municipi. Durant l’execució de la primera fase, es passarà el cablejat. Els fanals s’instal·laran quan s’executi el tercer carril en sentit nord, que es farà després.
A banda, segons Martí, es treballarà la instal·lació d’arbrat o vegetació en aquest enllaç i també al vial paral·lel que fa façana amb la C-17 i que s’haurà de modificar per l’ampliació de la calçada de la carretera. En paral·lel, l’Ajuntament treballarà amb les empreses de la zona aspectes relacionats amb la millora de la imatge de les façanes.
També s’han fet canvis en la passera per a vianants previst entre la banda del nucli urbà i el polígon de Can Volart. La passera tindrà una imatge similar a la que hi ha a Mollet o a l’Ametlla. Segons Seguer, l’anterior govern havia demanat un disseny diferent i “més car”. L’actual govern ha entès que és positiu que totes les passeres d’un mateix eix viari tinguin una imatge semblant, com promou la Generalitat.
El govern de Parets ha valorat de forma positiva aquesta millora. També han demanat paciència als veïns durant les obres, que duraran més d’un any i que provocaran efectes a la mobilitat. Segons han explicat en una roda de premsa a l’Ajuntament, un tècnic municipal farà un seguiment de les obres durant tot el temps que durin.
Reclamació de millores també a l’R3
Martí també ha insistit que cal millorar la línia R3 per treure trànsit de la C-17. “Els problemes de mobilitat no es resoldran només amb més carreteres. També cal millorar l’R3 per no destinar-ho tot al vehicle privat”, ha dit Martí.
{{ comment.text }}