QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El PSC de Parets confia a poder pactar el pressupost amb el PP

L’alcalde de Parets, Sergi Mingote (PSC), confia a poder arribar a un acord amb els dos regidors del PP per aprovar el pressupost municipal de l’any vinent.

El 9 Nou
16/12/2011

Els socialistes necessiten el suport del PP o bé de CiU, ja sigui de manera directa, amb un vot favorable, o indirecta, amb una abstenció que permeti l’aprovació dels comptes del 2012. Els 7 regidors del PSC necessiten almenys dos vots més per arribar a la majoria absoluta.

A hores d’ara, només sembla en disposició de donar-los el Grup Municipal del PP, amb dos regidors, ja que ICV només en té un, CiU ja va anunciar que abandonava les converses per elaborar el pressupost per discrepàncies importants i el PSC ha descartat d’entrada qualsevol possible entesa amb Nova Opció per Parets (NOPP), el partit de l’exalcaldessa socialista, Rosa Martí.

Malgrat el trencament dels contactes amb CiU, Mingote anuncia que portarà els pressupostos al ple municipal del dia 22 de desembre i espera tenir prou suports per tirar-lo endavant. Segons ell, la sortida de les converses de CiU no respon a diferències importants. “Respon més a un tema d’estratègia perquè estàvem avançant i no hi havia grans diferències”, diu Mingote, que també admet algun punt d’aproximació amb ICV. L’alcalde reafirma el seu optimisme sobre el pressupost. “No veig perillar l’aprovació. Estem avançant bastant bé”, explica. Pel que fa a les xifres del pressupost del 2012, Mingote diu que “serà substancialment inferior al de l’any anterior”.

L’alcalde de Parets diu que l’acord amb algun grup de l’oposició per tirar endavant el pressupost de l’any vinent no es pot quedar aquí i cal que es traslladi a un acord de mandat que permeti la formació d’un govern estable amb majoria absoluta per fer front a una situació econòmica molt complicada. “La intenció és arribar a un acord de mandat. Parets necessita estabilitat per tirar endavant els projectes. No hi ha data per tancar un acord, però confio que a mig termini sigui possible”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 317 persones.