QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El PSC reclama al govern que pressioni l’Estat per aconseguir més estacions a la línia R8

El PSC vol que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, pressioni l’Estat perquè porti a terme les reivindicacions “històriques” al voltant de la nova línia R8 de tren.


El 9 Nou
05/07/2011

La diputada socialista Montserrat Tura ha demanat que ho faci de la mateixa manera que “ha volgut protagonitzar l’entrada en funcionament d’aquesta línia”. Alcaldes i diputats socialistes del Vallès Oriental i Occidental han fet una roda de premsa conjunta per recordar que encara estan pendents les estacions de Santa Perpètua de la Moguda o de Ripollet. A més, també han demanat que “s’optimitzi” l’estació de Barberà del Vallès que ja està construïda.

L’alcalde de Ripollet, Juan Parralejo (PSC); l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs (PSC); el portaveu del PSC en matèria d’infraestructures al Parlament, Roberto Labandera i les diputades socialistes Montserrat Tura i Montserrat Capdevila han fet una roda conjunta al municipi de Ripollet per recordar que la R8 s’ha posat en marxa sense resoldre reivindicacions històriques.

En aquest sentit, els socialistes han reclamat la construcció de les estacions de Ripollet i de Santa Perpètua la Mogoda, així com l’optimització de l’estació de Barberà del Vallès que ja està construïda. També s’han referit a la necessitat de connectar la nova línia amb la R3 i la R4. Des del PSC, han anunciat que aquest juliol presentaran totes aquestes reclamacions a la comissió de Política Territorial del Parlament.

QUEIXES A RIPOLLET

Per tot plegat, l’alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, ha lamentat que el seu municipi s’hagi “quedat al marge” dels beneficis que comporta aquesta nova línia. Parralejo ha reclamat l’estació pel seu poble i ha recordat que la posada en marxa d’aquesta línia és una reivindicació històrica de tots els municipis que conformen l’eix Mollet- El Papiol.

L’alcalde ha avisat que Ripollet és l’únic municipi de més de 20.000 habitants de l’àmbit metropolità que encara no té connexió directe ferroviària. En aquest sentit, ha explicat que Ripollet va acollir les primeres reunions per reclamar la transformació de la via de mercaderies en l’actual via de passatgers, que és per on a dia d’avui circula la nova R8.

La diputada i exconsellera Montserrat Tura ha retret al titular de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que “hagi volgut protagonitzar” la posada en marxa de la R8. “Ara pot semblar que hagi estat cosa d’uns mesos”, ha lamentat. Conscient que les competències per construir les estacions són de l’Estat, Tura li ha reclamat a Recoder que “encapçali totes aquestes reivindicacions” dels municipis i associacions de ciutadans, que “no són noves”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 524 persones.