El punt de mediació de Caldes ha atès 71 casos aquest 2017, cinc més que l’any anterior. D’aquests, 30 han arribat per demanda directa dels usuaris i la resta provinents d’altres serveis de l’Ajuntament o altres organismes que consideren aquest punt de medicació una sortida eficaç per resoldre conflictes ciutadans.
Les principals àrees que fan arribar casos al Punt de Mediació a Caldes són el departament d’Acció Social i l’Oficina d’Atenció a la ciutadania de l’Ajuntament, però també arriben situacions puntuals des de la Policia Local, els Mossos d’Esquadra o altres departaments municipals.
Poc després que se celebrés el Dia Internacional de la Mediació, el punt de Caldes ha fet balanç de l’últim exercici. Dels 71 casos atesos, el punt de mediació de Caldes va aconseguir que se’n resolguessin 48, en 12 ocasions no hi a haver acord, i la resta de casos encara estan oberts.
Els casos que arriben al Punt de Mediació són principalment conflictes entre familiars i entre veïns. Altres tipologies provenen de qüestions contractuals, com els lloguers, entre associacions i escolars. El servei ha ampliat fins a 20 les hores d’atenció, quan anteriorment n’eren 12.
Mediació reparadora
El punt de mediació treballa en noves fórmules per aconseguir una millor convivència dins del municipi. Per això, ha començat el projecte de mediació reparadora. Consisteix a oferir a les persones que cometen una infracció de l’Ordenança de convivència ciutadana i de la via pública l’opció de canviar la sanció econòmica per accions destinades a reparar el dany causat.
{{ comment.text }}