L’aprovació del Pla Director del Circuit coincidirà gairebé en el temps amb la presa de possessió del nou govern. És un pla ambiciós que implicarà la participació de les administracions i els agents econòmics que ha de convertir l’àrea del Circuit, entre Granollers, Montmeló i Parets, en el principal pol industrial i de serveis del sud d’Europa lligat al motor.
Empresaris i ciutadans en general també esperen el desbloqueig de projectes de millora en les carreteres, per seguretat i per agilitat en el trànsit. Fa temps que Granollers i la Roca esperen el desdoblament de la ronda Nord entre els enllaços de la carretera de Cardedeu i la de la Roca; Sant Feliu espera la variant de la C-59; Sant Celoni el desdoblament de la C-35; Sant Fost el desviament de la B-500 i Tagamanent, Aiguafreda i Figaró una solució definitiva per a la C-17. Aquesta carretera també està pendent de l’ampliació a tres carrils per sentit en el tram central de la comarca i que, entre Parets i Lliçà de Vall, ha de comportar la construcció d’un traçat alternatiu, més proper al Circuit.
El quart cinturó depèn del govern espanyol, però el govern català hi tindrà molt a dir a l’hora d’ajudar a pactar un traçat en el tram entre Sabadell i Granollers, rebutjat ara pel territori. I encara hi ha un parell de projectes menors, però polèmics vinculats al Montseny: la pavimentació del camí entre el càmping les Illes a Sant Marçal, pendent d’un informe de la Generalitat, i la construcció del nou centre de referència de la meteorologia de Catalunya al cim del Turó de l’Home.
I pel que fa a les infraestructures ferroviàries, la connexió entre les línies R8 i R3 a Santa Perpètua i a tocar de la Llagosta i la de la mateixa R3 amb la R2 entre Montmeló i Granollers també depenen de l’Estat, igual que el desdoblament de la línia del Nord. La Generalitat també hi té molt a dir. A finals de l’any passat, l’Autoritat del Transport Metropolità va encarregar un estudi informatiu de la proposta de noves estacions de tren que la plataforma Fem Vallès, on hi ha les patronals i l’associació Via Vallès, havia promogut l’any 2013. Són 20 noves estacions al Vallès, entre les quals, a la línia del Nord: a l’eix de la Riera de Caldes, entre la Llagosta i Mollet; al nord de Mollet, entre les actuals estacions de Santa Rosa i Parets; a Can Volard, a Montmeló; a l’altura del Circuit; a tocar del polígon Congost de Granollers, i una més a l’antic baixador de Llerona, a les Franqueses. A la línia de França es planteja una estació a Montornès, prop del barri de Montornès Nord i una altra a l’alçada de Palou que donaria servei també a la presó de Quatre Camins.
Els problemes de la planta judicial també estan en l’agenda de les demandes del Vallès Oriental a qui governi la Generalitat. Cal decidir què es fa amb l’edifici judicial inacabat de Mollet.